La Confraria dels Mestres Sabaters de Barcelona celebra el seu dia amb un ritu que té més de 800 anys d'història
07 Maig, 2018
Sant Marc és una data marcada al calendari de la confraria dels sabaters. Una quarantena de parells de sabates de la Confraria de Sant Marc Evangelista de Mestres Sabaters de Barcelona s’han acostat a la Catedral de Barcelona per celebrar el dia del patró dels sabaters que per primera vegada ha presidit el cardenal Joan Josep Omella.
L’arquebisbe de Barcelona, ha posat en relleu l’ofici. «El vostre ofici és el de les sabates, perquè els peus puguin anar ben protegits, mentre que el de sant Marc és anunciar a Jesucrist perquè nosaltres puguem caminar en aquest món i que la vida tingui un sentit» el cardenal ha assegurat que hi ha tres missions a fer, l’anunci de l’Evangeli, la fraternitat, l’estima dels uns als altres i la caritat.
Un ritu de 800 anys
La capella de Sant Marc ha estat el lloc on s’ha guardonat als nous membres de la confraria i als mestres sabaters. Omella també ha rebut la medalla de confrare que li atorgava el títol de prohom d’honor. La confraria dels sabaters fa 800 anys d’història i continua el seu camí per un motiu molt clar:
la fe dels confrares
Tal i com ha explicat Teresa Maria Comellas, directora de la confraria de mestres sabaters de Barcelona, «el gremi va tancar però la confraria ha seguit fins ara gràcies a la fe dels confrares, actualment seguim fent el que fèiem abans» ha assegurat.
A cop de flabiol i tamborí, el vestigi de la confraria de sabaters s’ha dirigit al claustre de la catedral per fer una ofrena floral al mateix lloc on reposa la tomba dels mestres de la sabata. Els currotacos amb forma de sabata, han posat al punt final a un ritu que va començar el 1208 i que no pensa perdre la seva tradició.
Fotografies: Dr. G. Simón La Catedral de la Santa Creu i Santa Eulàlia de Barcelona ha estat el primer indret de Catalunya que ha visitat el Sant Pare després de la seva…
Foto: VaticanNews Aquest dimecres 10 de juny a la tarda, el papa Lleó XIV anirà a la Missa i benedicció de la torre de Jesucrist de la basílica de la Sagrada Família…
Bisbes, formadors, preveres i seminaristes han acomiadat aquest dijous el curs 2025-2026 al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. A la missa de cloenda hi han assistit mig centenar de persones, la majoria…
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf... See MoreSee Less
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz... See MoreSee Less
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
L’Església de Barcelona expressa el seu agraïment al Govern de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per la seva implicació i col·laboració en la preparació de la visita del papa Lleó XIV a la nostra arxidiòcesi.🫂✨ Una visita històrica que uneix fe, cultura i esperança.📸 Departament de Justícia✍🏻 ... See MoreSee Less
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less