Homilia del Cardenal el Diumenge de Rams

Homilia del Sr. Cardenal Arquebisbe de Barcelona, Dr. Lluís Martínez Sistach, en la Missa del Diumenge de Rams, Catedral de Barcelona, 29 de març de 2015. Comencem la Setmana Santa Amb l’entrada de Jesús a Jerusalem. Jesús, entra a Jerusalem. La multitud dels deixebles l’acompanyen festivament, posen els seus mantells a terra, es parla dels […]

31 Mar, 2015
Església de Barcelona

Homilia del Sr. Cardenal Arquebisbe de Barcelona, Dr. Lluís Martínez Sistach, en la Missa del Diumenge de Rams, Catedral de Barcelona, 29 de març de 2015.

Comencem la Setmana Santa Amb l’entrada de Jesús a Jerusalem. Jesús, entra a Jerusalem. La multitud dels deixebles l’acompanyen festivament, posen els seus mantells a terra, es parla dels seus prodigis que ha fet, s’eleva un crit de lloança: “Beneït el qui ve com a rei, en nom del Senyor! Pau a la terra i glòria a dalt del cel”

Es respira en aquella entrada a Jerusalem el Diumenge de Rams un clima d’alegria. Jesús despertà en el cor moltes esperances, sobretot en la gent senzilla, humil, pobre, oblidada, aquella que no compte als ulls del món. Jesús ha sabut comprendre les misèries humanes, ha mostrat el rostre de misericòrdia de Déu i s’ha inclinat per guarir el cos i l’ànima.

Aquest era Jesús. Aquest és el seu cor atent a tots nosaltres. L’amor de Jesús és gran. I així entra a Jerusalem, el Diumenge de Rams amb el que iniciem la setmana santa a tota l’Església. Entra amb aquest amor i ens mira a tots nosaltres. És una bonica escena plena de llum –la llum de l’amor de Jesús, del seu cor- d’alegria i de festa.

I aquesta és la primera paraula que ens vol dir el Papa Francesc aquest Diumenge de Rams: alegria. La nostra alegria no és quelcom que neix de tenir moltes coses, sinó d’haver trobat una persona, Jesús, que està entre nosaltres; l’alegria que neix de saber que, amb ell, mai estem sols, inclús en els moments difícils, encara que el camí de la vida es troba amb problemes i obstacles que semblen insuperables.

Però, ¿per què Jesús entra a Jerusalem aquell Diumenge de Rams? O, potser millor ¿com entra Jesús a Jerusalem? La multitud l’aclama com a rei. I ell no s’hi oposa, no la fa callar (cf Lc 19, 29-40) Però ¿quin tipus de rei és Jesús? Mirem-ho: va a dalt d’un pollí, no té una cort que el segueixi, no està rodejat d’un exèrcit, símbol de força. Aquells qui l’acullen són gent humil, senzilla, que té el sentit de veure en Jesús quelcom més: té aquest sentit de la fe, que diu: aquest és el Salvador.

Y Jesús entra a Jerusalén para ser azotado, insultado y ultrajado, para recibir una corona de espines, una caña, un manto de púrpura; entra para subir al Calvario cargando un madero. Y aquí aparece la palabra Cruz: Jesús entra en Jerusalén para morir en la Cruz.

Pero, ¿por qué la Cruz? Porqué Jesús toma sobre sí el mal, el pecado del mundo, también el nuestro, el de todos los humanos, y lo lava, lo lava con su sangre, con la misericordia en el amor de Dios.

Miremos a nuestro alrededor: ¡Cuántas heridas inflige el mal a la humanidad! Guerras, violencias, conflictos económicos que se abaten sobre los más débiles, la sed de dinero. Y Jesús en la Cruz siente todo el peso del mal, y con la fuerza del amor de Dios lo vence con la resurrección. Este es el bien que nos hace a todos en el trono de la Cruz. La Cruz de Cristo, abrazada con amor, nunca conduce a la tristeza, sino a la alegría de ser salvados y hacer un poquito eso que Jesús ha hecho aquel día de su muerte.

Síguenos

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... Ver másVer menos
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... Ver másVer menos
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... Ver másVer menos
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... Ver másVer menos
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... Ver másVer menos
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangelio del día

Sácate primero la viga del ojo.

(Mt 7,1-5)