Pregària per les vocacions sacerdotals

Al voltant de la solemnitat de sant Josep, el Seminari Conciliar de Barcelona va acollir la vetlla de pregària per les vocacions

El Seminari Conciliar de Barcelona va acollir el dissabte 16 de març la vetlla de pregària per les vocacions, la vigília de l’ordenació de sis seminaristes com a diaques a la Sagrada Família i al voltant de la solemnitat de sant Josep. El lema d’enguany, “El Seminari missió de tots”, va ser l’eix conductor de la vigília. En aquest sentit, van prendre la paraula per compartir el seu testimoni un seminarista (Mateo Gómez); la mare d’un dels nous diaques (Asun Falgueras) i una noia d’una parròquia on col·labora un dels diaques (Laura Pujol).

Ronda de testimonis

En el seu testimoni, Mateo Gómez, de Sant Feliu de Llobregat, va explicar com sentia la vocació sacerdotal des de petit. També, va recordar com, en una visita al santuari de Lourdes quan tenia 16 anys, va veure en claredat la crida. En Mateo, amb 20 anys, és el seminarista més jove del Seminari. Allà, doncs, hi estudien un total de 43 joves que s’estan preparant pel sacerdoci.

Per la seva banda, Asun Falgueras, mare de Carles Bosch, va compartir la seva visió testimonial. Va encaminar-se, doncs, a explicar com ha viscut tots aquests anys la vocació del seu fill. Així, la va qualificar com de “benedicció i gràcia del Senyor”. Va animar amb energia a que tots els fidels preguin pels seminaristes i sacerdots.

D’altra banda, la Laura Pujol, de la parròquia de santa Eulàlia de Vilapicina on hi col·laboren dos dels nous diaques, va destacar la importància que havia tingut el contacte amb un d’aquests seminaristes de cara al seu procés de fe. “Us demano, preveres i seminaristes, que estigueu a prop de la gent, especialment dels joves i els infants”, va exhortar.

Portar Déu al món

El rector del Seminari, Mn. Felip-Juli Rodríguez, va presidir la vetlla i va destacar com sant Josep acarona la vida dels seminaristes perquè es converteixin “en homes de Déu enmig del món”. El rector va seguir la línia del text de l’Evangeli que s’havia proclamat (Jn 1, 35-42). Per tant, va recordar que “volem apuntar el Crist sense fer ombra”.

Font: Joan Piñol i Garcia, seminarista de Barcelona