Dos anys després de la pandèmia, els hospitalaris tornen a Lourdes
Dos anys després de la pandèmia, els hospitalaris tornen a Lourdes
El cardenal Joan Josep Omella i el bisbe Auxiliar, Mons. Javier Vilanova se sumaran al pelegrinatge
23 Juny, 2022
Església de Barcelona
Després de dos anys sense peregrinar a causa de la pandèmia, els hospitalaris tornen a pujar als autocars direcció Lourdes. Del 23 al 27 de juny, metges, pelegrins, hospitalaris i voluntaris de l’Hospitalitat de Lourdes de Sant Feliu, Terrassa i Barcelona, acompanyaran els malalts i/o discapacitats en aquesta experiència única i plena d’emocions. Tal com explica la presidenta de l’Hospitalitat «necessitem tornar a Sentir per viure amb nova energia».
La comitiva que pelegrina suma al voltant d’uns 350 integrants en total. Molts dels quals han sortit avui des dels nou autocars repartits en diferents punts de la província eclesiàstica. A diferència d’altres anys, aquesta vegada molts es traslladen amb transport propi. Entre aquests, l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, juntament amb el bisbe Auxiliar, Mons. Javier Vilanova, que enguany se sumaran com a pelegrins i arribaran el mateix dia de Sant Joan. Concretament arribaran divendres 24 de junt per la tarda per poder celebrar ja la processó de torxes amb tots els membres de l’Hospitalitat.
Molta il·lusió i prevenció
«Sentim molta alegria i felicitat de tornar després de dos anys, perquè és una experiència única». Així ho explica Marta Ventura, presidenta de l’Hospitalitat de Lourdes. Segons assegura, enguany la preparació s’ha fet de manera molt acurada sense perdre cap detall sobretot quan a la protecció i prevenció per la pandèmia.
«Anem amb molta precaució – continua Ventura-, sabem que la pandèmia ha minvat però la malaltia continua, per això anem tots vacunats i amb totes les prevencions, per tal d’evitar qualsevol tipus de contagi». Entre els que han patit més les conseqüències de la Covid, destaca les persones malaltes i/o discapacitades, molts d’ells tancats durant la pandèmia per prevenció. Per això, assegura que per a ells «és un viatge que necessiten més que mai ja que molts d’ells han estat tancats en residències i això els portarà una onada d’aire fresc».
«Aneu a dir als sacerdots…»
El lema que encapçala el trienni 2022-23-24 és «Aneu a dir als sacerdots, que construeixin aquí una capella, per venir en processó…». Enguany però, se centra en la primera partAneu a dir als sacerdots. Per això Marta Ventura, exposa que la intenció és compartir la vivència a prop dels pastors, entre aquests especialment el cardenal Omella i el bisbe Vilanova, així com els sacerdots i seminaristes perquè els contagin la part més espiritual com a hospitalaris.
El passat 20 de juny es va celebrar a Jorba una jornada de treball dels delegats i delegades de Migracions de les diòcesis amb seu a Catalunya, amb la participació també de…
El cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, ha defensat que «la visita del papa Lleó XIV ha estat, sens dubte, una gràcia per a Barcelona». «Un regal que ens anima a…
Aquest diumenge, Càritas Diocesana de Barcelona ha celebrat la 13a edició de Mataró per Càritas, una jornada festiva i reivindicativa que ha tingut lloc a la Llar Cabanellas i que ha aplegat…
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn... See MoreSee Less
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap... See MoreSee Less