Dos anys després de la pandèmia, els hospitalaris tornen a Lourdes

El cardenal Joan Josep Omella i el bisbe Auxiliar, Mons. Javier Vilanova se sumaran al pelegrinatge

23 Juny, 2022
Església de Barcelona

Després de dos anys sense peregrinar a causa de la pandèmia, els hospitalaris tornen a pujar als autocars direcció Lourdes. Del 23 al 27 de juny, metges, pelegrins, hospitalaris i voluntaris de l’Hospitalitat de Lourdes de Sant Feliu, Terrassa i Barcelona, acompanyaran els malalts i/o discapacitats en aquesta experiència única i plena d’emocions. Tal com explica la presidenta de l’Hospitalitat «necessitem tornar a Sentir per viure amb nova energia».

La comitiva que pelegrina suma al voltant d’uns 350 integrants en total. Molts dels quals han sortit avui des dels nou autocars repartits en diferents punts de la província eclesiàstica. A diferència d’altres anys, aquesta vegada molts es traslladen amb transport propi. Entre aquests, l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, juntament amb el bisbe Auxiliar, Mons. Javier Vilanova, que enguany se sumaran com a pelegrins i arribaran el mateix dia de Sant Joan. Concretament arribaran divendres 24 de junt per la tarda per poder celebrar ja la processó de torxes amb tots els membres de l’Hospitalitat. 

Molta il·lusió i prevenció

«Sentim molta alegria i felicitat de tornar després de dos anys, perquè és una experiència única». Així ho explica Marta Ventura, presidenta de l’Hospitalitat de Lourdes. Segons assegura, enguany la preparació s’ha fet de manera molt acurada sense perdre cap detall sobretot quan a la protecció i prevenció per la pandèmia. 

«Anem amb molta precaució – continua Ventura-, sabem que la pandèmia ha minvat però la malaltia continua, per això anem tots vacunats i amb totes les prevencions, per tal d’evitar qualsevol tipus de contagi». Entre els que han patit més les conseqüències de la Covid, destaca les persones malaltes i/o discapacitades, molts d’ells tancats durant la pandèmia per prevenció. Per això, assegura que per a ells «és un viatge que necessiten més que mai ja que molts d’ells han estat tancats en residències i això els portarà una onada d’aire fresc». 

«Aneu a dir als sacerdots…»

El lema que encapçala el trienni 2022-23-24 és «Aneu a dir als sacerdots, que construeixin aquí una capella, per venir en processó…». Enguany però, se centra en la primera part Aneu a dir als sacerdots. Per això Marta Ventura, exposa que la intenció és compartir la vivència a prop dels pastors, entre aquests especialment el cardenal Omella i el bisbe Vilanova, així com els sacerdots i seminaristes perquè els contagin la part més espiritual com a hospitalaris. 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

4 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

La casa fonamentada sobre roca no es va ensorrar.

(Mt 7,21-29)