Dos anys després de la pandèmia, els hospitalaris tornen a Lourdes
Dos anys després de la pandèmia, els hospitalaris tornen a Lourdes
El cardenal Joan Josep Omella i el bisbe Auxiliar, Mons. Javier Vilanova se sumaran al pelegrinatge
23 Juny, 2022
Església de Barcelona
Després de dos anys sense peregrinar a causa de la pandèmia, els hospitalaris tornen a pujar als autocars direcció Lourdes. Del 23 al 27 de juny, metges, pelegrins, hospitalaris i voluntaris de l’Hospitalitat de Lourdes de Sant Feliu, Terrassa i Barcelona, acompanyaran els malalts i/o discapacitats en aquesta experiència única i plena d’emocions. Tal com explica la presidenta de l’Hospitalitat «necessitem tornar a Sentir per viure amb nova energia».
La comitiva que pelegrina suma al voltant d’uns 350 integrants en total. Molts dels quals han sortit avui des dels nou autocars repartits en diferents punts de la província eclesiàstica. A diferència d’altres anys, aquesta vegada molts es traslladen amb transport propi. Entre aquests, l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, juntament amb el bisbe Auxiliar, Mons. Javier Vilanova, que enguany se sumaran com a pelegrins i arribaran el mateix dia de Sant Joan. Concretament arribaran divendres 24 de junt per la tarda per poder celebrar ja la processó de torxes amb tots els membres de l’Hospitalitat.
Molta il·lusió i prevenció
«Sentim molta alegria i felicitat de tornar després de dos anys, perquè és una experiència única». Així ho explica Marta Ventura, presidenta de l’Hospitalitat de Lourdes. Segons assegura, enguany la preparació s’ha fet de manera molt acurada sense perdre cap detall sobretot quan a la protecció i prevenció per la pandèmia.
«Anem amb molta precaució – continua Ventura-, sabem que la pandèmia ha minvat però la malaltia continua, per això anem tots vacunats i amb totes les prevencions, per tal d’evitar qualsevol tipus de contagi». Entre els que han patit més les conseqüències de la Covid, destaca les persones malaltes i/o discapacitades, molts d’ells tancats durant la pandèmia per prevenció. Per això, assegura que per a ells «és un viatge que necessiten més que mai ja que molts d’ells han estat tancats en residències i això els portarà una onada d’aire fresc».
«Aneu a dir als sacerdots…»
El lema que encapçala el trienni 2022-23-24 és «Aneu a dir als sacerdots, que construeixin aquí una capella, per venir en processó…». Enguany però, se centra en la primera partAneu a dir als sacerdots. Per això Marta Ventura, exposa que la intenció és compartir la vivència a prop dels pastors, entre aquests especialment el cardenal Omella i el bisbe Vilanova, així com els sacerdots i seminaristes perquè els contagin la part més espiritual com a hospitalaris.
Càritas Barcelona ha habilitat un número de compte propi per canalitzar donacions destinades a l'ajuda humanitària de Veneçuela. Tot plegat, després dels dos terratrèmols que han causat greus danys al país. Bizum:…
El concert inaugural del cicle «els orgues de Catalunya» d'aquesta 46ª edició es farà a l'oratori de Sant Felip Neri de Barcelona. Tindrà lloc el dilluns 6 de juliol, a les 19…
L’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa ha iniciat aquest dijous 25 de juny el 176è pelegrinatge al Santuari de Lourdes, que s’allargarà…
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26#AlçaLaMirada... See MoreSee Less
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona#PapaLleóXIV... See MoreSee Less