L’acte benèfic per ajudar a aquests dos mitjans va ser presentat pels periodistes Juan Ortiz i Carme Munté, que van ser els encarregats de donar la benvinguda a la basílica de Santa Maria del Mar, on el Cor Vivace va oferir un repertori variat amb moltes peces populars. 70 cantants van ballar i cantar acompanyats de dos músics i sota la batuta del director Tomàs Rosado.
La Llotja, el nou escenari
La Nit va continuar a la Casa Llotja de Mar, un altre edifici que, com Santa Maria del Mar, exhibeix la bellesa arquitectònica gòtica catalana. Amics de RàdioEstel i Catalunya Cristiana, amics de l’Església, companys i també autoritats religioses i polítiques van compartir un sopar que va començar amb tres parlaments.
El director de la ràdio i el setmanari de l’Arquebisbat de Barcelona, Mn. Jaume Aymar, va agrair al públic la seva presència i va recordar que són «uns mitjans que volen ser tot de confiança i esperança». Aymar també va marcar com a referent «l’estil comunicatiu del papa Francesc». A continuació Jordi Breu, president del Memorial bisbe Joan Carrera, va anunciar que per La Nit del 2018 es concediran els primers premis periodístics Joan Carrera en premsa, ràdio, televisió i internet, en les categories de comunicació, fe, inclusió i joves. Joan Carrera, bisbe auxiliar de Barcelona del 1991 al 2008, va ser un gran defensor dels nostres mitjans i col·laborar contínuament.
Les paraules de l’arquebisbe
Els parlaments van acabar amb unes paraules de l’arquebisbe Joan Josep Omella, qui va donar les gràcies als assistents per donar suport als mitjans de l’Església de Barcelona, »petits però importants», i va posar un símil: «RàdioEstel és petita, però va marcant el camí. És com la goteta d’aigua que va caient a la roca i poc a poc va obrint forat».
Després del lliurament de premis del sorteig i per tancar l’acte, Omella també va donar les gràcies als treballadors de RàdioEstel i Catalunya Cristiana, als laics, i a tots els que treballen per una Església en sortida, una Església acollidora.
Foto: VaticanNews Aquest dimecres 10 de juny a la tarda, el papa Lleó XIV anirà a la Missa i benedicció de la torre de Jesucrist de la basílica de la Sagrada Família…
Bisbes, formadors, preveres i seminaristes han acomiadat aquest dijous el curs 2025-2026 al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. A la missa de cloenda hi han assistit mig centenar de persones, la majoria…
La Catedral de Barcelona ha inaugurat i beneït aquest dimecres 3 de juny la tradicional celebració de l’Ou com Balla al claustre catedralici, en el marc dels actes de Corpus Christi. Enguany,…
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf... See MoreSee Less
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz... See MoreSee Less
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
L’Església de Barcelona expressa el seu agraïment al Govern de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per la seva implicació i col·laboració en la preparació de la visita del papa Lleó XIV a la nostra arxidiòcesi.🫂✨ Una visita històrica que uneix fe, cultura i esperança.📸 Departament de Justícia✍🏻 ... See MoreSee Less
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less