Recepció de sant Joan i sant Lluís

Els cardenals Joan Josep Omella i Lluís Martínez Sistach han celebrat els seus sants amb els treballadors de l'Arquebisbat de Barcelona en el Palau Episcopal

Fotografies de la recepció: Ramon Ripoll

Amb la celebració de sant Joan i sant Lluís, el cardenal Joan Josep Omella i el cardenal Lluís Martínez Sistach han celebrat la recepció de les festes al Palau Episcopal. Un moment per viure la Fraternitat, tal com ha al·ludit el bisbe auxiliar Toni Vadell, entre tots els qui treballen per l’Arquebisbat de Barcelona. I és que la germanor entre els presents, tal com ha explicat el cardenal Sistach, és “entranyable de compartir amb la cúria diocesana”.

Viure la Fraternitat en el Palau Episcopal

La trobada ha tingut lloc en el Saló del Tron, un entorn amb anys d’història, i on antigament el bisbe rebia les visites. Així, el cardenal Omella ha aprofitat la celebració de sant Lluís i sant Joan per agrair la “bona feina que s’ha fet durant el curs, en què s’ha treballat un dels eixos del Pla Pastoral diocesà, la Fraternitat”. La Fraternitat, el mateix punt en què ha incidit el bisbe Toni. Primerament, el bisbe auxiliar ha mostrat unes paraules d’agraïment cap als dos cardenals. Ha explicat, que Déu els ha escollit per “ser instruments de la seva Gràcia, del seu Amor, de la seva companyia i misericòrdia, en l’Església que peregrina a Barcelona”.

A més a més, el bisbe Vadell els ha donat gràcies per mostrar l’enamorament que viuen pel Crist. Un amor, tal com ha afegit, molt lligat al Pla Pastoral. Una actitud que neix, segons ha comentat, “de l’encontre amb Jesucrist, de la intimitat amb Ell”. Un punt clau, segons ha remarcat, per a l’evangelització. “Mireu com s’estimen”, deien els primers cristians. És per això que el bisbe Toni ha recordat com d’atractiva és “una comunitat que es deixa estimar pel Senyor, que s’estimen entre ells”.

Una mateixa necessitat: ser estimats

A més a més, el bisbe Toni ha explicat un testimoni que l’ha fet reflexionar. Un jove cristià de Barcelona, que ha estat productor de la pel·lícula Faraway Land (relata el testimoniatge d’uns refugiats a Grècia) li va explicar al bisbe què és el que més l’havia marcat. I és que, el que més el va impressionar, és que “les persones refugiades tenen la mateixa necessitat que nosaltres: ser estimats”.

Així, ha conclòs que és aquesta la necessitat que comparteixen tots els presents a l’acte. “Servidors de la Cúria, delegacions i secretariats, parròquies, fundacions, associacions i moviments, escoles i universitats… Tots necessitem ser estimats”. Finalment, va reiterar l’agraïment cap als cardenals, ja que, “és la paternitat el que fa que la fraternitat no sigui simplement un valor com a la revolució francesa, sinó una conseqüència de la Gràcia d’un Amor més gran”.