El Papa felicita Càritas Barcelona pels seus 75 anys

Salutació del Sant Pare després d'una Audiència General celebrada el passat mes de març a la plaça de Sant Pere, a Roma

Foto: ACI Prensa

El papa Francesc va felicitar els 75 anys de Càritas Diocesana de Barcelona a una delegació d’aquesta entitat diocesana que es va desplaçar a Roma el passat mes de març. En una breu trobada posterior a l’audiència general dels dimecres, el Sant Pare es va dirigir als membres de la institució diocesana desplaçats a la plaça de Sant Pere i els va animar a “continuar treballant a favor dels més necessitats”.

Durant aquests 75 anys, Càritas Diocesana de Barcelona ha atès al voltant d’1,5 milions de persones. Durant el 2017, 23.000 persones han comptat amb el suport de l’entitat social de l’Església catòlica, gràcies a un equip de 160 professionals contractats, 235 persones externes i amb el suport imprescindible de les gairebé 2.500 persones voluntàries. A més a més, cal destacar el camí recorregut amb Càritas Diocesana de Sant Feliu i Terrassa durant els primers 70 anys de vida.

Càritas Diocesana de Barcelona va ser la primera Càritas de Catalunya i del conjunt d’Espanya. El 28 de gener de 1944, l’Arquebisbe de Barcelona Mons. Gregorio Modrego constituiria el Secretariat General Diocesà de Beneficència Cristiana. L’any 1956 ja s’anomenaria Càritas Diocesana de Barcelona. L’entitat tenia l’objectiu d’unificar les obres benèfiques de l’Església en un moment de postguerra en què calia ajudar la població a cobrir les seves necessitats bàsiques. Aquest exemple ajuda a explicar com Càritas s’ha adaptat a les necessitats socials de cada moment i com ha donat resposta a les diferents problemàtiques i com a ha incidit en la societat.