Ordenació diaconal de Rafael Cervera, Manuel Garrido i Carles Rubio

El cardenal Omella ordena tres nous diaques al servei de l’Església arxidiocesana de Barcelona

L’Església de Barcelona compta des d’aquest cap de setmana amb tres nous diaques: Rafael Cervera, Manuel Garrido i Carles Rubio. La celebració va tenir lloc aquest dissabte a la Catedral de Barcelona, amb l’arquebisbe, Card. Joan Josep Omella que va presidir.

Molts sacerdots i diaques de l’arxidiòcesi van participar en la celebració donant el seu suport i acompanyament als tres candidats al diaconat que després de sis anys s’ordenaven. Asseguts a primera fila, hi havia entre els fidels les tres famílies.

Després de la litúrgia de la paraula, els elegits es van acostar a l’arquebisbe per a l’elecció dels candidats en què Omella va preguntar si els elegits són «dignes».

«Estem convocats i reunits per l’amor de Déu»

«Nosaltres estem convocats i reunits per l’amor de Déu, que s’ha fet servidor nostre per ensenyar-nos que l’amor és el servei, i no desitja cap altra cosa que mostrar-nos aquest amor». La missió és única! Servir amb amor aquesta és la tasca de tots els cristians». Així, alt i clar ho va dir el cardenal Omella que, tot seguit, dirigint-se als diaques, els va encomanar una triple missió en aquest nou ministeri diaconal que anaven a rebre: l’anunci de l’Evangeli, la predicació de la Paraula i el servei de caritat.

L’arquebisbe va agrair a les dones de Rafael, Manuel i Carles, haver donat la seva aprovació a la decisió dels tres candidats els quals havien rebut com primer sagrament el del matrimoni. «Aquest “sí” que dona la muller no és un tràmit, sinó una gràcia del Senyor. Només l’home serà diaca, però ella estarà present en la missió. El Senyor beneirà el vostre esforç».

D’altra banda, amb motiu de la Jornada Pro Orantibus, Omella va tenir també unes paraules per als religiosos i religioses contemplatius «que ens guien amb la seva pregària al llarg de la vida». En aquesta línia va recordar que «la pregària és fonamental a la nostra vida» i va convidar a pregar per als nous ordenats i per a les vocacions.

Promeses i ritus d’ordenació

A continuació, es va procedir a la promesa dels elegits i la promesa d’obediència. A la promesa dels elegits, els candidats van expressar el seu compromís davant el bisbe i tot el poble fidel d’exercir l’ofici de diaca. A la promesa d’obediència, els escollits van prometre respecte i obediència al bisbe i als seus successors. Els candidats es van prostrar a terra en senyal d’humilitat mentre es cantava les Lletanies dels sants invocant els sants i santes per demanar la Gràcia de Déu.

El moment central de l’ordenació va ser amb la imposició de les mans als tres escollits i amb la Pregària d’Ordenació. Amb aquests dos gestos se’ls va conferir així el do de l’Esperit Sant per a l’ofici de diaca.

Ja ordenats, Manuel, Rafael i Carles van ser revestits amb l’estola en forma diaconal i la dalmàtica, i van rebre del cardenal Omella el llibre de l’Evangeli per proclamar-lo a les celebracions litúrgiques. Finalment, com a signe de fraternitat, van rebre l’abraçada dels seus germans diaques com a signe de benvinguda en aquest ministeri. Els fidels van aplaudir els nous diaques, donant-los l’enhorabona.

En el moment de la celebració de l’Eucaristia, els nous diaques van assistir a l’altar i van participar donant l’eucaristia als fidels.