Montserrat Puigdellívol, mèrit ecumènic

La Directora del Secretariat Diocesà d’Ecumenisme de l’Arquebisbat de Barcelona ha rebut el guardó otorgat per «Cristians per Terrassa»

Un exemple d’amistat, confiança i obertura ha queda premiat. Una oda a la unitat de tots els cristians. I és que, la Directora del Secretariat Diocesà d’Ecumenisme de l’Arquebisbat de Barcelona, Montserrat Puigdellívol, ha rebut la Medalla al Mèrit Ecumènic. «Cristians per Terrassa», doncs, la va reconèixer com a mereixedora d’aquest guardó que va tenir lloc a l’Auditori de l’Església Evengèlica Unida de Terrassa.

Qui és Montserrat Puigdellívol?

Egarenca, fa 25 anys que treballa en el camp de l’Ecumenisme. Segons Mons. Jaume González-Agàpito «ha treballat molt bé i és una persona coneguda i apreciada en aquest àmbit». La descriu també com a sociable, ja que «coneix a gairebé tots els responsables de les diverses confessions cristianes». És una dona que, tal com explica González-Agápito «és admirada i valorada per la seva capacitat de crear bones relacions i fins i tot una veritable amistat».

L’Arquebisbat de Barcelona celebra, segons Mons. Jaume «haver elegit una persona com ella». Un exemple amb un gran bagatge d’experiència i d’eficàcia en el camp de l’Ecumenisme i les Relacions Interreligioses». A més a més, val a dir que s’ha format durant més de 24 anys en les tasques d’aquests dos camps.

Els terrassencs han guardonat una conciutadana que pot ser una vàlida referència en els dos camps, l’Ecumenisme i les Relacions Interconfessionals, en els quals Terrassa, sobretot a partir de la tasca i el testimoniatge del catòlic seglar Sr. Màrius Heras Moreno i del protestant el Pastor David Muniesa Audivert, tots dos guardonats també amb la mateixa Medalla al Mèrit Ecumènic l’any 2013, ha estat per a tots els catalans, i també per a molts de més lluny, una bona referència i un lloc per imitar.