Acord històric entre l’Ajuntament i la Sagrada Família

La junta constructora aportarà 36 milions d'euros per millorar el transport i l'entorn del temple en un pacte sense precedents

18 Oct, 2018

L’Ajuntament de Barcelona i la Sagrada Família han protagonitzat un acord històric. L’alcaldessa, Ada Colau, i el president delegat de la Junta Constructora de la Sagrada Família, Esteve Camps, han signat aquest dijous un pacte pioner en més de 100 anys. En l’acord firmat, el temple contribuirà significativament a finançar les despeses municipals que generen les seves activitats.

Així, s’estableix que el temple aportarà 36 milions d’euros en els pròxims 10 anys per millorar aspectes vinculats a la urbanització, la mobilitat, el transport públic i el manteniment de l’espai públic. A més, les dues institucions han consensuat els canvis de planejament i el pla especial urbanístic necessaris per regularitzar les obres. La idea és que el patronat pugui sol·licitar les llicències i permisos per finalitzar-ne la construcció.

“Via de diàleg sincera i constructiva”

En una roda de premsa conjunta de l’alcaldessa, Esteve Camps i la quarta tinenta de l’Ajuntament, Janet Sanz, Colau ha celebrat poder “regularitzar la situació del projecte i trobar el seu millor encaix possible a la ciutat”. “Amb l’acord ens corresponsabilitzem del patrimoni, d’una icona estimadíssima i dels impactes que genera. És molt positiu pel conjunt de la ciutat, el barri, el temple i l’Ajuntament”, ha assenyalat. També, ha valorat la “via de diàleg sincera i constructiva” que ha permès arribar al pacte.

Finançament del transport públic i millora de l’accés amb metro

El transport públic és un dels eixos més importants de les mesures que s’han treballat. Pels visitants que rep, la Sagrada Família genera una important mobilitat en transport públic. A partir d’ara, el patronat n’assumirà part del cost i aportarà 22 milions d’euros durant 10 anys. A més d’això, la Sagrada Família invertirà 7 milions d’euros en la millora de l’accessibilitat amb metro.

Reurbanitzacions dels carrers de l’entorn i manteniment de l’espai públic

El condicionament dels entorns de la Sagrada Família és clau per millorar la qualitat de vida del veïnat. També és important per facilitar una millor gestió de l’afluència turística. Per això, la Junta Constructora contribuirà amb 4 milions d’euros a reurbanitzar els carrers que envolten el temple (Marina, Provença, Sardenya i Mallorca). A més, la Junta aportarà 3 milions més per col·laborar en el manteniment de l’espai públic, neteja i agents cívics.

La continuïtat del projecte amb l’escalinata d’accés a la façana de la Glòria pel carrer de Mallorca no és objecte de l’acord de col·laboració. No obstant això, un cop tramitades i concedides les llicències corresponents, es promourà una comissió de treball. Aquesta s’encarregarà d’estudiar i obrir el debat sobre les possibles solucions urbanístiques. Així, es finalitzaria el projecte original d’Antoni Gaudí.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)