Acord històric entre l’Ajuntament i la Sagrada Família
Acord històric entre l’Ajuntament i la Sagrada Família
La junta constructora aportarà 36 milions d'euros per millorar el transport i l'entorn del temple en un pacte sense precedents
18 Oct, 2018
L’Ajuntament de Barcelona i la Sagrada Família han protagonitzat un acord històric. L’alcaldessa, Ada Colau, i el president delegat de la Junta Constructora de la Sagrada Família, Esteve Camps, han signat aquest dijous un pacte pioner en més de 100 anys. En l’acord firmat, el temple contribuirà significativament a finançar les despeses municipals que generen les seves activitats.
Així, s’estableix que el temple aportarà 36 milions d’euros en els pròxims 10 anys per millorar aspectes vinculats a la urbanització, la mobilitat, el transport públic i el manteniment de l’espai públic. A més, les dues institucions han consensuat els canvis de planejament i el pla especial urbanístic necessaris per regularitzar les obres. La idea és que el patronat pugui sol·licitar les llicències i permisos per finalitzar-ne la construcció.
“Via de diàleg sincera i constructiva”
En una roda de premsa conjunta de l’alcaldessa, Esteve Camps i la quarta tinenta de l’Ajuntament, Janet Sanz, Colau ha celebrat poder “regularitzar la situació del projecte i trobar el seu millor encaix possible a la ciutat”. “Amb l’acord ens corresponsabilitzem del patrimoni, d’una icona estimadíssima i dels impactes que genera. És molt positiu pel conjunt de la ciutat, el barri, el temple i l’Ajuntament”, ha assenyalat. També, ha valorat la “via de diàleg sincera i constructiva” que ha permès arribar al pacte.
Finançament del transport públic i millora de l’accés amb metro
El transport públic és un dels eixos més importants de les mesures que s’han treballat. Pels visitants que rep, la Sagrada Família genera una important mobilitat en transport públic. A partir d’ara, el patronat n’assumirà part del cost i aportarà 22 milions d’euros durant 10 anys. A més d’això, la Sagrada Família invertirà 7 milions d’euros en la millora de l’accessibilitat amb metro.
Reurbanitzacions dels carrers de l’entorn i manteniment de l’espai públic
El condicionament dels entorns de la Sagrada Família és clau per millorar la qualitat de vida del veïnat. També és important per facilitar una millor gestió de l’afluència turística. Per això, la Junta Constructora contribuirà amb 4 milions d’euros a reurbanitzar els carrers que envolten el temple (Marina, Provença, Sardenya i Mallorca). A més, la Junta aportarà 3 milions més per col·laborar en el manteniment de l’espai públic, neteja i agents cívics.
La continuïtat del projecte amb l’escalinata d’accés a la façana de la Glòria pel carrer de Mallorca no és objecte de l’acord de col·laboració. No obstant això, un cop tramitades i concedides les llicències corresponents, es promourà una comissió de treball. Aquesta s’encarregarà d’estudiar i obrir el debat sobre les possibles solucions urbanístiques. Així, es finalitzaria el projecte original d’Antoni Gaudí.
Bisbes, formadors, preveres i seminaristes han acomiadat aquest dijous el curs 2025-2026 al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. A la missa de cloenda hi han assistit mig centenar de persones, la majoria…
La Catedral de Barcelona ha inaugurat i beneït aquest dimecres 3 de juny la tradicional celebració de l’Ou com Balla al claustre catedralici, en el marc dels actes de Corpus Christi. Enguany,…
Fotos: Càritas Diocesana de Barcelona Sota el lema «Tria estimar, tria comunitat», Càritas Diocesana de Barcelona ha presentat la memòria 2025, un any en què l'entitat ha acompanyat 27.843 llars, on viuen…
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf... See MoreSee Less
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz... See MoreSee Less
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
L’Església de Barcelona expressa el seu agraïment al Govern de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per la seva implicació i col·laboració en la preparació de la visita del papa Lleó XIV a la nostra arxidiòcesi.🫂✨ Una visita històrica que uneix fe, cultura i esperança.📸 Departament de Justícia✍🏻 ... See MoreSee Less
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less