Més responsabilitat en el trànsit

La Delegació de Pastoral del Trànsit fa unes reflexions sobre el comportament dels ciutadans en el món de la mobilitat durant la Setmana Santa

28 Març, 2018
Església de Barcelona

Ja dins la Setmana Santa, la Delegació diocesana de Pastoral del Trànsit fa unes reflexions sobre el comportament dels ciutadans en el món de la mobilitat. El degoteig quasi permanent d’accidents ens colpeix per la seva brutalitat i ens fa pensar en la falta de consciència del perill de conduir vehicles, un perill augmentat pels efectes nocius del consum de productes tòxics (alcohol, drogues, medicaments, etc.) i per la manca de mesures més severes per als infractors reincidents.

En uns moments a la nostra societat en què tenim moltes preocupacions afegides, augmenta la probabilitat de cometre errors en la conducció o, per exemple, de travessar un pas de vianants de manera despistada i sense mirar… Tot això poden ser motius per tenir un accident.

Ser intel·ligents

Des de la Pastoral del Trànsit no volem donar lliçons a ningú, perquè intentem sempre respectar la llibertat de la persona, de la mateixa manera que Déu respecta la nostra i vol tot el bo i millor per a nosaltres. Ara bé, hem de recordar i fer servir la intel·ligència rebuda amb el regal de la vida, el sentit comú i el seny ens han de fer conscients del que som i del que fem.

Aquesta aportació la volem fer arribar a tothom, de manera oberta, sense distincions. Per als cristians, la Setmana Santa és temps per pensar, per reflexionar sobre les nostres actituds, les faltes d’amor, de caritat i de tendresa, i els comportaments poc responsables. Per això, aprofitant el lleure, hem de buscar el temps necessari per pregar i rebre de Crist Ressuscitat la llum per convertir-nos, per ser millors i donar testimoniatge de per què som i volem ser cristians. Bona Setmana Santa i joiosa Pasqua de Resurrecció per a tothom!

 

Esteve Rifà

Col·laborador de la Delegació diocesana de Pastoral del Trànsit

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Com el Pare m’ha enviat a mi, també jo us envio a vosaltres. Rebeu l’Esperit Sant.

(Jn 20,19-23)