Cardenal Omella: «Gràcies pel que sou, pel vostre sí i per tot el que feu al servei de Déu i dels germans»

La Missa Crismal a la Catedral de Barcelona reuneix el presbiteri diocesà en la benedicció dels Sants Olis i la renovació de les promeses sacerdotals

31 Març, 2026
Montse Punsoda

«Gràcies pel que sou, pel vostre sí i per tot el que feu al servei de Déu i dels germans». Amb aquestes paraules, el cardenal i arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, ha expressat aquest Dimarts Sant el seu agraïment als preveres de l’arxidiòcesi, durant la Missa Crismal celebrada a la Catedral de Barcelona.

Un any més, la Missa Crismal ha congregat preveres, diaques, seminaristes i membres de la vida consagrada per aquesta celebració especial en la qual es consagra el Sant Crisma i es beneeixen els Sants Olis. Alhora, és una missa en la qual es manifesta la comunió dels preveres, que renoven les promeses sacerdotals, amb el bisbe. Concelebrant, destacaven també els bisbes auxiliars Mons. David Abadías i Mons. Javier Vilanova i Pellisa, així com l’arquebisbe emèrit, el Cardenal Lluís Martínez Sistach.

Tres signes d’una Església viva

En la seva homilia, el cardenal Omella ha volgut centrar el missatge en tres signes que expressen la vitalitat de l’Església. «Avui veiem tres senyals de l’acció de Déu que ve per enfortir-nos en la batalla contra el mal», ha afirmat.

El primer signe són els Sants Olis, que expressen la presència sanadora i enfortidora de Déu en la vida del seu poble. «A través d’aquests olis, tota la vida del poble sant de Déu es presenta i es confia al Senyor», ha remarcat.

El segon signe és la pròpia assemblea eclesial, cridada a viure la comunió com a do rebut. Tal com ha dit, «una assemblea diversa i variada, on cadascú té el seu lloc, a la qual tots som convidats». En aquest sentit, ha recordat que l’Església «no és un club on els membres es trien entre persones similars», sinó una «realitat de comunió que ve de Déu i que cal custodiar».

Com a tercer signe, l’arquebisbe ha destacat la renovació de les promeses sacerdotals, un dels moments centrals de la celebració. El Cardenal ha expressat un profund «gràcies pel que sou, pel vostre sí i per tot el que feu al servei de Déu i dels germans».

Agraïment al ministeri i al poble de Déu

En aquest darrer punt, Omella ha fet un agraïment als preveres. «Tant la meva experiència com la dels bisbes ens revela el vostre immens esforç per viure estimant i servint, per animar i guiar les comunitats que us han estat confiades». Ha subratllat la dimensió espiritual del ministeri, recordant la tensió «entre fragilitat i gràcia». Segons destacava, «en els nostres cors la gràcia i el pecat lliuren una batalla constant i esgotadora, però donem gràcies a Déu perquè podem ser llum d’esperança per a moltes persones».

També ha fet un especial agraïment als diaques, un ministeri «no sempre fàcil de comprendre» però «necessari per a la missió de l’Església», que recorda a tota l’Església la dimensió del servei i de la caritat, i que la seva missió ajuda a mantenir l’Església oberta als més vulnerables i allunyats. «La vostra presència enmig de la societat i de l’Església ha de recordar-nos la importància de viure atents als pobres, vulnerables i allunyats», ha afegit. Els ha instat a no perdre la identitat i a recordar als preveres i bisbes, que «la dimensió diaconal roman per sempre en el fonament de la nostra vocació».

Finalment, ha volgut agrair la pregària del poble de Déu, que ha definit com «l’humus amagat que ajuda el progrés cap a la santedat de tots els batejats».

«Que la pau arribi a Terra Santa»

El cardenal Omella ha demanat als preveres i diaques una pregària especial aquest Divendres Sant per tal que la pau arribi a Terra Santa: «Recordar-vos el deure que tenim amb l’Església Mare de Jerusalem, sobretot en aquests moments de tanta dificultat. Aquest Divendres Sant preguem de manera especial per totes les comunitats d’aquesta terra que va conèixer Jesús, que va caminar per tots els racons d’aquesta Terra Santa, perquè la pau arribi. Que la nostra ajuda espiritual i material pugui ajudar-los a continuar, als cristians que estan allí, a ser testimonis d’aquest passat que és present i és futur».

Processó final

Una vegada finalitzada la celebració, tots els preveres han sortit en processó fins al Claustre de la Catedral. Allà hi romandran els sants olis, perquè els rectors de les parròquies puguin omplir les seves crismeres, al llarg de tota la Setmana Santa.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Treu primer la biga del teu ull.

(Mt 7,1-5)