Cardenal Joan Josep Omella: «Siguem portadors de pau en un món en guerra»

L'arquebisbe convida els fidels a preguntar-se «qui sóc jo davant de Jesús» en la celebració de Diumenge de Rams a la Catedral de Barcelona

30 Març, 2026
Església de Barcelona

Fotografies: Agustí Codinach/ M. Punsoda

La Catedral de Barcelona ha acollit la celebració de Diumenge de Rams, presidida per l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, acompanyat pels membres del Capítol de la Catedral.

Centenars de fidels esperaven als peus de la Catedral amb branques d’olivera, palmes i palmons, en una escena marcada pel so viu del sacseig dels rams. Tots a l’espera de la benedicció del cardenal, el qual obrint-se pas entre els fidels, va anar aspergint l’aigua beneïda sobre la multitud.

Signes d’humilitat i pau

El cardenal Omella va destacar el sentit d’aquesta celebració recordant l’entrada de Jesús a Jerusalem i recordant que el «Rei de reis» ho fa amb humilitat, entrant «en un pollí», «allunyant-se del poder i dels honors». En aquest context, ha subratllat que Crist «es va desposseir del seu rang» i va optar per abaixar-se fins a donar la vida per amor, tot contraposant-ho a la tendència humana de buscar reconeixement i ascens.

Alhora, ha posat en relleu el significat dels rams d’olivera com a signe de pau, tot recordant que aquesta no és només un gest exterior, sinó una actitud interior que cal viure i transmetre. En un món marcat pels conflictes, ha fet una crida a pregar per la pau i a esdevenir-ne portadors en la vida quotidiana. En aquest sentit, ha advertit que les guerres neixen sovint de «la idolatria del poder i del diner» i ha defensat que el veritable sentit de la vida no es troba en l’èxit, sinó en l’entrega als altres.

Després de la benedicció, la comitiva va fer l’entrada solemne a la Catedral, rememorant l’entrada de Jesús a Jerusalem, i es va celebrar l’Eucaristia amb la proclamació de la Passió del Senyor.

Qui soc jo davant de Jesús

«Qui soc jo?». Amb aquesta pregunta, el cardenal Omella va convidar en l’homilia a reflexionar als fidels. Partint del relat de la Passió, l’arquebisbe de Barcelona va exhortar els presents a plantejar-se reiteradamente la pregunta «qui soc jo davant Jesús», segons els diferents personatges que apareixen en el relat. D’aquesta manera, els va interpel·lar directament a examinar-se, preguntant-se si s’assemblen a aquells que condemnen, als qui es renten les mans davant la dificultat, o als qui fugen, o bé si són capaços d’identificar-se amb figures de fidelitat i coratge, com les dones que romanen al peu de la creu o aquells que ajuden Jesús en el seu camí.

Finalment, va animar a viure aquesta Setmana Santa com un temps de conversió sincera, deixant-se mirar per l’amor de Crist i responent-hi amb generositat, tot fent pròpies les paraules de Pere quan reconeix que, malgrat les febleses, estima el Senyor.

La celebració va marcar l’inici de la Setmana Santa a Barcelona amb una crida clara a viure aquests dies des de la humilitat, la pau i l’entrega als altres.

 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)