Fotografia: Sagrada Família
La Basílica de la Sagrada Família va acollir aquest diumenge 29 de març la celebració del Diumenge de Rams. Va presidir el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa, acompanyat entre altres, del rector de la basílica, Mn. Josep Maria Turull.
La celebració va començar amb la benedicció dels rams a la plaça de la Sagrada Família, on milers de fidels es van aplegar al voltant de la façana del temple per commemorar l’entrada de Jesús a Jerusalem.
En les seves paraules inicials, Mons. Vilanova va expressar l’alegria de l’Església reunida en aquest dia, recordant que, més de dos mil anys després. «Jesús és viu i continua present entre els fidels!», va exclamar davant els assistents que subjectaven els rams. Va convidar a viure especialment aquests dies de Setmana Santa «amb un cor obert», tot assenyalant que «Crist vol entrar en cada persona per donar-li vida». Va animar els presents a acollir-lo i donar-lo a conèixer amb el testimoni de la pròpia vida. En aquest sentit, també va subratllar la crida a «ser llum enmig de la ciutat», portant Crist al cor de la vida quotidiana.
Mirar Jesucrist, font d’alegria, pau i esperança
Després de la benedicció, es va iniciar la processó d’entrada i la celebració de l’Eucaristia a l’interior del temple, en el marc de la programació especial de Setmana Santa organitzada per la basílica.
En el moment de l’homilia, el bisbe auxiliar va centrar-se la mirada de Jesucrist i els tres aspectes fonamentals que ens aporta mirar-lo. D’entrada va destacar el motiu d’alegria que suposa encontre amb Ell. «Ell transforma el cor i dona sentit a la vida», va dir el bisbe Javier. «El nostre tresor és trobar Jesucrist», va afirmar, tot subratllant que Ell és la font de l’amor i el fonament de l’existència cristiana.
En segon lloc, va remarcar que contemplar Crist «omple el cor de pau», una pau especialment necessària en el món actual i en la vida de les famílies. Va recordar que el camí per assolir-la passa pel manament de l’amor, convidant a acollir Crist com a manera concreta d’acollir els altres.
Finalment, Mons. Vilanova va destacar l’esperança que suposa mirar Jesús. En aquest sentit, va animar a viure aquesta Setmana Santa com una oportunitat per renovar l’esperança, confiant que el Senyor «ho fa tot nou» i no abandona mai els seus fidels. Va concloure exhortant a deixar-se acompanyar per Crist en aquests dies i a viure’ls amb fe i obertura de cor.