Un centenar de persones peregrinen per demanar l’alto el foc a Gaza

4 km de recorregut separen la Platja de Llevant de la basílica de Santa Maria del Mar, el camí que han recorregut diferents organitzacions, moltes d'elles d'Església, per alçar les veus contra la violència i l'ocupació

Un centenar de persones es van reunir a la Platja de Llevant, a Barcelona, per participar en una marxa solidària en suport al poble palestí. Els participants van alçar les seves veus contra la violència i l’ocupació a Gaza en una peregrinació de 4 km per llocs emblemàtics de Barcelona compartint informació sobre la situació actual a Gaza amb pancartes que clamaven per una pau justa i una vida digna per a tots.

Diferents veus per acabar amb la guerra de Gaza

Llum Mascaray Olivera (GOAC, Germanor Obrera d’Acció Catòlica), va expressar el clam de «Genocidi, no en el nostre nom» com a inauguració del pelegrinatge. Seguidament, Laurant Cohen (JUNTS, Associació Catalana de Jueus i Palestins), va emfatitzar la naturalesa política i colonial de la matança en curs a Gaza.

Lina Alhafez (Càtedra UNESCO de Diàleg Intercultural a la Mediterrània), va convidar a reflexionar sobre la situació dels afectats a Gaza i la responsabilitat compartida de posar-hi fi. També va donar indicacions per al bon funcionament de la marxa, incloent-hi les reivindicacions principals.

A la caminada també hi va participar el representant d’UNRWA a Barcelona, Arnau Selga Pérez, que va compartir informació sobre la tasca de l’UNRWA i els reptes que enfronten en proporcionar ajuda a Gaza.

El pelegrinatge per l’alto el foc a Gaza va concloure a la Basílica de Santa Maria del Mar, on es va celebrar una missa internacional amb pregàries per la pau a Gaza i per la humanitat. Finalment, Dr. Salah Jamal Aboali de la Comunitat palestina de Catalunya, va recordar la lluita del poble palestí i advoca per una resolució justa de la situació. Seguidament, se’n van anar sota l’arc de la flama eterna commemorativa de la plaça del fossar de les Moreres amb una foto grupal dels participants tot sostenint cartells que deien: «Pau justa i vida digna per a tothom».

Imatges: GOAC