El Cardenal Omella visita el col·legi FEP Santa Teresa de Lisieux

L'arquebisbe de Barcelona recorda als joves que «el camí al cel no es guanya per les grans obres, sinó per les petites mostres d'amor diàries»

L’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, ha visitat Col·legi FEP Santa Teresa de Lisieux, ubicat al barri de les Corts de Barcelona. L’escola va fundar-se el 1939, quan dues germanes de la Congregació Sagrada Família de Bordeus van aprofitar espais del convent per oferir ensenyament als nens i nenes. Des de llavors, l’acció educativa s’ha mantingut i en l’actualitat és un dels centres que forma part de la Fundació Escoles Parroquial (FEP).

El Cardenal Omella va assistir al centre acompanyat del responsable de la Delegació de Pastoral Social i Caritativa, Mn. Joan Costa. A l’entrada, els esperaven el director del col·legi, Armando López, el president de la FEP, Ignasi Garcia, i el vicepresident i el gerent de l’entitat, Víctor Magrans i Isidor Torrescusa, respectivament.

De visita entre les aules

«Qui és Santa Teresa de Lisieux?». Amb aquesta pregunta l’arquebisbe de Barcelona va trencar el gel amb els nens i nenes de primària. Demanant el torn amb la mà aixecada van anar mencionant diversos aspectes sobre la patrona de la seva escola. L’arquebisbe, sorprés per com coneixien la història de la Santa, va insistir com, tot i morir molt jove, Santa Teresa de Lisieux durant la seva vida com a carmelita descalça va pregar especialment per les missions. Va recalcar als més menuts que una de les coses que ella tenia molt clara era que «el camí al cel no es guanya per les grans obres, sinó per les petites mostres d’amor diàries». El cardenal va interactuar amb ells, com si d’una catequesi es tractés. I entre, intervenció i intervenció va anar donant exemples de les diferents mostres d’amor diàries que poden fer a les seves llars i, a l’escola, amb els companys.

A secundària amb els més grans la conversa va desenvolupar-se a partir de la creu pectoral que porta Omella, on destaca la cama malferida de Jesucrist. Omella va explicar als joves la història de la creu, que remet a la tragèdia que es va patir a Cambodja de les mines antipersones. El Cardenal va explicar-los la situació de guerra que hi havia a la zona i la tragèdia que van patir les víctimes. Va detallar també part de l’acció social que desenvolupa l’Església allà ajudant les famílies més vulnerables. El tema va acabar amb un debat al voltant de la injustícia de les guerres i com al final els més innocents són els que pateixen les pitjors conseqüències dels conflictes bèl·lics. «És important pregar, però també hem d’actuar», els va dir. En aquest sentit, els va convidar a viure la fe amb el compromís social com a cristians, cada un des de les seves possibilitats.

Acompanyament de l’Església

«La visita del Cardenal a les escoles és molt important, perquè els alumnes vegin la implicació de l’Església en l’educació». Ho exposa el gerent de la FEP el qual considera que l’acompanyament del bisbe també apropa els nens i joves als responsables de l’Església diocesana. «Fins que no el veuen no s’imaginen que és una persona propera i que es preocupa per com s’hi troben i què aprenen», afegeix.

El Cardenal també va poder enraonar amb els professors del centre amb els quals va compartir el moment del dinar. Els va agrair la seva missió compartida en evangelitzar i quan van acabar, va agrair la seva tasca i suport a la feina difícil d’exercir d’educadors i ensenyar el missatge de Jesús. Tasca i suport a la feina difícil d’exercir d’educadors i ensenyar el missatge de Jesús.