Fra Òscar Bernaus: «Sant Francesc m’ensenya a viure desacomplexadament i amb senzillesa»

Dissabte 1 de juny el caputxí del convent d’Arenys rebrà l’ordenació sacerdotal de mans del bisbe de Girona, Octavi Vilà

L’estada a l’hostatgeria del convent de caputxins d’Arenys de Mar, l’any 2014, en un moment de crisi personal, va marcar el futur d’Òscar Bernaus. Al cap d’un any va començar el seu itinerari entre els caputxins i el 12 de febrer de 2022 va fer la professió definitiva. «Vaig saber-m’hi esperat, volgut, cridat per Déu; l’acolliment dels frares i l’acompanyament espiritual que hi vaig rebre em va ajudar a confirmar la vocació». Dissabte 1 de juny fra Òscar rebrà l’ordenació sacerdotal de mans del bisbe de Girona, Octavi Vilà.

Què et va ajudar a fer el pas?

El descobriment de sant Francesc, sobretot amb la lectura de La saviesa d’un pobre d’Éloi Leclerq, va fer-ho esclatar tot. Vaig trobar el tresor amagat i no vaig voler deixar-lo escapar. Sant Francesc m’ensenya a viure desacomplexadament i amb senzillesa la fe en Crist, sense impostacions, amb alegria. M’ensenya a viure el do de la fraternitat, en una família que t’és donada per ser signe de la seva presència enmig del món.

Per què creus que pots fer un bon servei com a prevere?

Entenc aquest ministeri com una forma de servei, absolutament immerescuda, que em permetrà de col·laborar amb el Senyor com un canal de la seva gràcia i ajudar-lo en allò que de més essencial té la missió encomanada: ser ferment de comunió. Espero sobretot no obstaculitzar la seva obra salvadora, sinó ajudar-lo a fer-se present, viu com és, en la vida dels que el cerquen.

Què aporta la vida religiosa a la societat actual?

La vida religiosa té molt a oferir a la nostra societat: sobretot estem cridats a ser testimonis d’esperança en els nostres entorns. Coneixem molt bé els deserts existencials que nien en el cor de la gent, el despistament general que hi ha, les solucions narcotitzants en què la gent es refugia o la desesperació i el dolor en què molts viuen. Es tracta de caminar plegats per fer visible la bellesa del rostre de Crist en el món.