Mons. Vilanova i Pellisa es troba amb el Secretariat Diocesà de Pastoral pel Trànsit, Bombers i Cossos de Seguretat

El Secretariat celebra una missa a la Catedral de Barcelona en ocasió del dia de les Esquadres

El Secretariat Diocesà de Pastoral pel Trànsit, Bombers i Cossos de Seguretat ha celebrat una doble trobada aquest mes d’abril per a reflexionar entorn la tasca d’aquest gremi i per celebrar missa plegats. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa, va assistir i va presidir els dos actes, on també van participar el Delegat Diocesà de la Pastoral Social i Caritativa, Mn. Joan Costa; el Consiliari del Secretariat, Mn. Josep Vidal; i el Director del Secretariat, Francesc Torné.

Trobada pastoral

El dia 18 d’abril per la tarda, estava convocada una trobada pastoral de membres dels cossos de seguretat creients, al bisbat. Es va començar amb una pregària inicial, seguida per unes paraules de benvinguda del Sr. Bisbe i una reflexió sobre, «Que ens ofereix l’Església als cossos de Seguretat? Que podem oferir nosaltres a l’Església?». Es va cloure l’acte amb un  diàleg obert entre tots els assistents molt profitós i es van marcar com a  objectius per a les properes trobades i fer entre tots difusió d’aquests futurs actes.

Missa a la Catedral de Barcelona

El dia 25 d’abril hi va haver una celebració de l’Eucaristia, a les 18 h, a  Cripta de Santa Eulàlia de la Catedral de Barcelona. Aquesta missa es feia per a celebrar el dia de les Esquadres on es conmemora  Sant Jordi, patró dels Mossos d’Esquadra de Catalunya.

Hi va haver  molt bona presència de comanaments d’aquest cos encapçalada pel Director General de la Policia Sr. Pere Ferrer, el Comissari en cap del Mossos d’Esquadra  Sr. Eduard Sallent, i per altres comissaries, intendents i agents del cos. Per part de l’Ajuntament Barcelona, encapçalava la seva representació el Tinent d’Alcalde Sr. Albert Batlle, el cap de la Guardia Urbana de Barcelona,  l’Intendent Major Sr. Pedro Velázquez, entre altres Intendents Majors, Intendents i agents del cos, el Director de Bombers de Barcelona, Sr. Sebastià Massagué, com també personal civil contractat. En  representació dels Bombers de la Generalitat, va assistir-hi el Sotsinspector Sr. Enric Pous, i representants d’associacions de les  víctimes del Trànsit, Bombers i Forestals, així com, també personal civil dels Mossos d’Esquadra i de l’ Ajuntament de Barcelona

Per acabar d’arrodonir aquestes dues trobades, el bisbe Javier Vilanova va acollir els assistents al Palau Episcopal, on van prendre un refigeri a les antigues cavallerisses del Bisbat. Allà, es van compartir uns moments de germanor entre tots els assistents. Des del Secretariat Diocesà de pastoral pel Trànsit Bombers i cossos de Seguretat es dona «gràcies a Déu per aquests dos actes organitzats pel secretariat».

Font: Secretariat Diocesà de pastoral pel Trànsit Bombers i cossos de Seguretat