
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
El cardenal Omella presidirà aquest divendres la celebració de les noces d’or i argent de sacerdots i diaques de la diòcesi

La basílica de la Sagrada Família recupera progressivament l’activitat de culte després del tancament provocat per la pandèmia de la Covid-19. El cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, presidirà aquest divendres, 19 de juny, solemnitat del Sagrat Cor de Jesús, una missa a les 12h per celebrar les noces d’or i argent dels sacerdots i diaques de la diòcesi. Serà la primera vegada, després del tancament el mes de març degut a l’estat d’alarma, que la basílica del temple dissenyat per Antoni Gaudí obri les seves portes per poder acollir aquest acte cultual.
La celebració també servirà per renovar les promeses sacerdotals dels ordenats que, normalment, es fa per Setmana Santa a la Missa Crismal. Enguany, les actuals circumstàncies han obligat a posposar-ho fins aquest divendres, 19 de juny.
Mentrestant, la reobertura per fases de les visites a la Sagrada Família i la voluntat de fer un homenatge als ciutadans de Barcelona ha tingut una ràpida i satisfactòria resposta per part dels barcelonins. En menys de 5 hores, s’han esgotat les 37.750 entrades que s’havien posat a disposició a través de la web de la Sagrada Família per als mesos de juliol i agost.
Està previst que a partir del dilluns 3 d’agost els ciutadans de Barcelona tinguin una nova oportunitat per a reservar la seva entrada per a visitar el temple durant els caps de setmana del mes de setembre. Cada mes s’anirà oferint als barcelonins les corresponents entrades pels caps de setmana del mes següent fins a completar l’aforament del mes de desembre, quan finalitza la iniciativa Hora Barcelona.