S’organitza una taula rodona per presentar les idees clau de la ‘Fratelli Tutti’

La Universitat Abat Oliba CEU organitza un col·loqui en línia amb la participació de l'cardenal Juan José Omella per aprofundir en l'última encíclica de el Papa

La Universitat Abat Oliba CEU ha organitzat un col·loqui per a presentar la darrera encíclica del papa Fracesc: Fratelli Tutti’. La trobada es retransmetrà en línia i comptarà amb diversos interventors, entre aquests, l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella.

Col·loqui

L’Encíclica Fratelli Tutti va publicar-se aquest passat mes d’octubre. Una vegada transcorregut prou temps per assimilar el missatge profund del text, es vol donar-ne a conèixer les idees essencials a Catalunya.

L’acte que comptarà amb veus molt autoritzades per desgranar el missatge que el Sant Pare ha volgut transmetre a través de “Fratelli tutti”. Així, entre aquests: Cardenal Joan Josep Omellla, cardenal arquebisbe de Barcelona; Mons. Bruno M. Duffé, secretari del Dicasteri per al Desenvolupament Humà Integral; i Mons. Víctor Manuel Fernández, arquebisbe de la Plata. L’encarregat de conduir l’acte serà el rector l’Abat Oliba, Rafael Rodríguez-Ponga. Es retransmetrà en línia, i es podrà seguir mitjançant aquest enllaç.

«L’encíclica social»

Fratelli Tutti suposa la tercera carta Encíclica del Sant Pare. El Sant Pare la defineix com l’«Encíclica social» perquè pren el seu títol de sant Francesc d’Assís que així les escrivia «per a dirigir-se a tots els germans i les germanes, i proposar-los una forma de vida amb sabor d’Evangeli». Es tracta d’un document que parteix de l’afirmació de la fraternitat radical entre tots els homes, és un text de gran riquesa amb ramificacions en diversos aspectes de la vida social. Amb ella es vol respondre a la qüestió sobre els grans ideals així com els camins a recórrer per a aquells que volen construir «un món més just i fratern en les seves relacions quotidianes, en la vida social, en la política i en les institucions».