La pandèmia planteja un Nadal «de perfil baix» a Terra Santa
La pandèmia planteja un Nadal «de perfil baix» a Terra Santa
Tot i els embats de la Covid-19, la basílica de Betlem mantindrà la tradicional missa de mitjanit que s'emetrà per internet
16 Des, 2020
Montse Punsoda
A les portes de Nadal, el reportatge de Rome Reportsd’aquesta setmana explica com es plantegen les festes nadalenques al lloc on va néixer Jesucrist. Precisament, Terra Santa, tradicionalment la principal destinació per a pelegrins, porta tancada des que es va descontrolar la pandèmia el passat mes de març. Per això, s’ha organitzat una reunió telemàtica per la plataforma Stand Together, en la qual el Patriarca Llatí de Jerusalem, Pierbattista Pizzaballa, ha explicat com serà el Nadal allà, en aquests temps de Covid-19.
«No hi ha peregrins, hi haurà menys gent del que és habitual -lamenta el patriarca-. D’altra banda, els cristians d’aquí tampoc poden sortir de les seves ciutats. Estarem molt limitats a causa de virus, la pandèmia, el tancament d’edificis que inclou esglésies, la limitació de persones segons la mida de l’edifici … Serà un Nadal de perfil molt baix», afegeix.
Situació precària
La pandèmia a més ha deixat a milers de famílies sense feina en aquesta terra. Per això, l’Església catòlica i altres organitzacions cristianes han creat una xarxa de suport.
Segons explica Pierbattista Pizzaballa «les comunitats de Galilea són més forts que les de Palestina, així que es recolzen amb menjar, diners, beques i aquestes coses. Hem posat en marxa fons, fons humanitaris per donar suport a les famílies en les necessitats més bàsiques».
Fraternitat en moments difícils
Malgrat els desafiaments polítics, religiosos i ara, sanitaris, el patriarca Pierbattista Pizzaballa veu molta esperança. Ho veu en el compromís i la fraternitat entre persones en aquests temps difícils. «Cal acompanyar aquestes paraules d’esperança amb gestos concrets d’amor, solidaritat i proximitat – explica el Patriarca de Jerusalem-. No podem pretendre canviar tot el món. Hem de treballar en el context en què estem, a poc a poc».
Encara que el lloc on va néixer Jesús estarà aquest Nadal molt més buit del normal, es manté la tradicional missa de mitjanit a la basílica de Betlem i es retransmetrà per Internet. Un altre gest per mostrar que el missatge del Nadal és més fort que qualsevol altre.
8 parròquies de Barcelona han obert com a refugi climàtic d'estiu el 15 de juny amb l'inici de la campanya d’estiu de la Xarxa d’Espais de Refugi Climàtic. Aquests centres de culte…
Els membres del Secretariat Interdiocesà de Mitjans de Comunicació Social (SIMCOS) han tancat el curs amb una reunió al Seminari Conciliar de La Seu d’Urgell. A la jornada de treball, celebrada dilluns…
El passat 20 de juny es va celebrar a Jorba una jornada de treball dels delegats i delegades de Migracions de les diòcesis amb seu a Catalunya, amb la participació també de…
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn... See MoreSee Less
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap... See MoreSee Less