Pregària, esport i fraternitat s’uneixen per celebrar Sant Josep, patró del Seminari

300 persones participen a la Vetlla de pregària per les vocacions convocada conjuntament pel Secretariat de la Pastoral de Joves, el Seminari Conciliar i el Cardenal Omella

Fotografies: Agustí Codinach i Seminari de Barcelona

Pregària, esport i fraternitat. Un any més, la festa de Sant Josep s’ha celebrat amb aquests tres aspectes de base al Seminari Conciliar de Barcelona, on formadors, seminaristes, religiosos i laics s’han trobat per pregar pel Sant i per les vocacions. Enguany, amb «més participació i moviment», destaca el rector del Seminari de Barcelona, Mn. Salvador Bacardit, el qual es mostra satisfet de la rebuda que han tingut els diferents actes amb els quals s’ha celebrat la solemnitat del patró del Seminari.

Vetlla per les vocacions

Escalfant motors de cara al 19 de març, dia de Sant Josep, el Seminari va convocar el 16 de març, juntament amb el Secretariat de Pastoral amb Joves una vetlla de pregària per les vocacions, amb el suport també de l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella. La convocatòria conjunta amb els joves ha estat una iniciativa d’aquest any. Tal com explica el rector, ha incentivat en gran manera l’assistència i la participació. Es van unir al voltant de 300 persones. Entre aquests, el mateix Cardenal Omella que va presidir, acompanyat del rector del Seminari, Mn. Salvador Bacardit, així com del director del Secretariat pels joves, Mn. Carlos Bosch.

«Aquí ens teniu, Senyor, davant el Misteri de la Vostra presència entre nosaltres. Sense sacerdots no hi ha Eucaristia, sense sacerdots la Vostra promesa de restar fins a la fi del món entre els vostres sembla esvair-se…». Amb aquestes paraules l’Arquebisbe de Barcelona que va llegir alguns fragments de l’Evangeli amb relació a la vocació, va exposar la seva pregària pel futur del sacerdoci. En la mateixa línia, diversos seminaristes van intervenir citant sants, subratllant també el tema vocacional. També va intervenir Andreu Salinas, que s’ordena prevere aquest dissabte 23 de març, explicant el seu testimoni de conversió i vocació que va donar pas a l’inici de la Vetlla.

Al final, va intervenir Mn. Jordi Domènech, responsable de la Xarxa de Pregària per les Vocacions, presentada el passat mes de setembre i promoguda pel Cardenal Omella. Va recordar el propòsit d’aquesta iniciativa d’acompanyar els joves i aquells que ho necessitin en el discerniment i inquietuds al voltant de la vocació sacerdotal. A continuació, el rector del Seminari va agrair la participació per part de tots i va convidar a cloure la trobada al pati del claustre, on es va presentar el nou vídeo per promocionar la vocació sacerdotal

Competició esportiva i celebració amb els seminaris de Catalunya

Ben equipats, amb aigua i una amb una bona actitud, disposada a gaudir amb competitivitat i fraternitat de l’esport. Així es trobaven els seminaristes de Terrassa i de Barcelona i Sant Feliu, concentrats a les instal·lacions del Col·legi Xal·loc de l’Hospitalet, on es van disputar la competició tradicional de futbol 7. També, com a novetat, es va afegir una competició de pàdel disputada per parelles formades entre els dos seminaris.

La competició de futbol es va disputar entre l’equip dels seminaristes de Terrassa i els de Barcelona i Sant Feliu, en el qual s’hi va afegir també un gironí de l’Interdiocesà. Després d’un estira-i-arronsa continuat, la victòria va ser per l’equip de Terrassa on els seminaristes Pedro Serra, Edu Cameron, Quique Amat i Pau Ferrer van aconseguir quatre xuts a porteria superant els tres gols dels de Barcelona, dos d’ells de Javi Casals i l’altre, d’Armand Kamnang. Tot i que la victòria futbolística va ser pels terrassencs, en pàdel van quedar a dalt del pòdium els barcelonins Raül Tornavacas i Víctor Milla.

Els seminaristes del Seminari Interdiocesà es van unir a la jornada, després de la competició esportiva. Va ser a la tarda, quan va tenir lloc la missa celebrada amb els tres seminaris, que enguany va acollir Barcelona i va presidir Mons. Salvador Cristau, bisbe de Terrassa i responsable de l’àmbit de seminaris i vocacions de la Conferència Episcopal Tarraconense. Concelebrant, destacaven els tres rectors dels seminaris Interdiocesà, de Terrassa i de Barcelona i Sant Feliu, Mn. Pere Oliva, Mn Joan Hernández i Mn. Salvador Bacardit, respectivament, així com els formadors i directors espirituals del Seminari de Barcelona.

La festa de Sant Josep va cloure després amb un sopar. En aquest va tenir lloc l’entrega dels premis dels guanyadors de les dues competicions i del millor jugador, Javi Casals.

«Viure la germanor que volem en el ministeri sacerdotal»

«És un dia especial perquè és el patró dels seminaris i ens recorda el que ens demana Papa Francesc a la carta Patris Corde, quan esmenta aquest cor de Pare al qual estem cridats nosaltres a viure com a futurs sacerdots» així ho diu Armand Kamnang, un dels golejadors de la competició el qual mostra la seva satisfacció per com s’ha desenvolupat tota la celebració al voltant de Sant Josep. «Aquesta jornada, ens permet viure la germanor que esperem continuar vivint en el ministeri sacerdotal», explica.

En la mateixa línia, el seminarista Luis Jaureguizar destaca especialment «el goig i com remou» veure la capella del seminari plena de joves i de persones que s’entreguen al Senyor. «És una festa per encomanar les vocacions a aquest gran Sant. És un moment d’encomanar els tres seminaris i totes les vocacions, per renovar l’entrega al sacerdoci i demanar a Sant Josep per les noves vocacions», afegeix.