El futur de la parròquia de l’Esperit Sant

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa, confirma als feligresos el trasllat temporal de l’activitat pastoral d’aquesta parròquia a l’Església de l’Hospital de Sant Pau i la Santa Creu, mentre durin les obres

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa, ha presidit la santa missa aquest diumenge, 17 de març, a la parròquia de l’Esperit Sant de Barcelona.

Durant la seva visita a la parròquia, el bisbe Javier ha tingut l’oportunitat de dialogar amb els feligresos amb els quals ha parlat de la futura construcció del nou temple parroquial i un nou edifici on s’ubicarà la Facultat de Ciències de la Salut de la Fundació Blanquerna, que és una fundació de l’arxidiòcesi de Barcelona.

La futura Facultat de Ciències de la Salut és un projecte impulsat per Blanquerna, una fundació diocesana que ofereix un projecte integrador de formació universitària d’inspiració cristiana. Aquest projecte va ser coordinat des d’un inici pel bisbe auxiliar Mons. Antoni Vadell (a.c.s.), que en tot moment va estar en comunicació amb el rector i els membres del Consell parroquial. És un projecte que compta amb el vistiplau dels òrgans diocesans: Consell Episcopal, Col·legi de Consultors, Consell d’Assumptes Econòmics i Consell Presbiteral. A més a més, compta amb la preceptiva autorització de la Santa Seu.

L’Arquebisbat de Barcelona va informar sobre aquest projecte en roda de premsa i, posteriorment, en una nota de premsa, el passat 1 de juny de 2022. A continuació, podeu consultar el comunicat emès llavors.

Com s’indica a la nota, es preveu una cessió de dret de superfície d’una part de la finca i no una venda. L’Arquebisbat no perd en cap moment la propietat del sòl i d’aquí uns anys tindrà la propietat de l’edifici construït. En efecte, l’Arquebisbat ha cedit el dret de superfície d’una part de la finca, situada al número 401 de Travessera de Gràcia, a la Fundació Blanquerna de l’arxidiòcesi de Barcelona. A l’altra part de la finca s’hi ubicarà el nou temple i altres espais parroquials.

Així mateix, s’indica que la parròquia no s’extingeix i que, durant el temps que duraran les obres de construcció de la nova edificació, continuarà amb la seva activitat pastoral a l’Església de l’Hospital de Sant Pau i de la Santa Creu*, situada a 900 metres de la parròquia de l’Esperit Sant. Un cop acabades les obres, l’activitat pastoral de la parròquia de l’Esperit Sant retornarà al nou temple parroquial, situat al mateix número 401 de Travessera de Gràcia.

Les instal·lacions de la futura Facultat de Ciències de la Salut faran compatible l’activitat docent amb la missió pastoral i celebrativa pròpia de la parròquia.

L’Arquebisbat lamenta el malestar i la incomoditat que tot aquest projecte constructiu pugui provocar als fidels de la parròquia. L’Arquebisbat creu que hi haurà molts més avantatges que els inconvenients que es puguin ocasionar durant l’execució de les obres.

L’objectiu últim de tot aquest projecte és potenciar l’acció educadora i evangelitzadora de l’arxidiòcesi de Barcelona. Un cop acabades les obres i amb el retorn a la normalitat, el rector de la parròquia de l’Esperit Sant ampliarà el seu camp d’acció pastoral i incorporarà al seu ministeri tota la població universitària, a més a més dels fidels de la parròquia.

*Horari de misses a l’Església de l’Hospital de Sant Pau i la Santa Creu:
De dilluns a divendres, 8.30h (castellà) – 19h (bilingüe)
Dissabtes i vigílies de festiu, 8.30h (castellà) – 20h (bilingüe)
Diumenges i festius, 10.30h (castellà) – 11.30h (castellà) – 12.30h (català) – 20h (bilingüe)