Pelegrinatge per l’alto el foc a Gaza: Un camí de solidaritat

Diferents organitzacions presenten un acte de protesta meditatiu el proper 28 d'abril, des de les 9 h a la Platja de Llevant

Inspirats per la crida unànime de solidaritat emesa arreu del món, així com per les seves organitzacions i comunitats religioses, diferents organitzacions d’Església anuncien el pelegrinatge per l’alto el foc a Gaza, que tindrà lloc a Barcelona el proper 28 d’abril, des de les 9 h a la Platja de Llevant.

El pelegrinatge es presenta com un acte de protesta meditatiu que convida a la reflexió sobre el patiment i la desesperació que enfronten els palestins a Gaza. Mentre caminem en pau i en solidaritat, des del costat oposat del mateix mar, busquem portar un missatge de suport a aquelles persones que pateixen els horrors de la violència a Gaza.

Les demandes centrals d’aquest pelegrinatge per l’alto el foc a Gaza són clares

Alto el foc durador i sostingut; flux immediat d’aliments, aigua, ajut humanitari, combustible i assistència que salva vides; alliberament de totes les persones captives, tant les més de 10.000 palestines com les més de 100 israelianes, i fi de l’ocupació per donar pas a una pau justa.

Inicialment concebuda com una caminada al llarg de la Franja de Gaza, la versió a Barcelona es realitzarà a una distància reduïda de 4 km, tot representant simbòlicament les vides allí perdudes.

A pesar que la participació no hi està condicionada, convidem els participants a fer donacions a través de la pàgina d’UNRWA (ayudagaza.es), tot contribuint d’aquesta manera a l’assistència humanitària necessària a Gaza.

Activitat organitzada per membres de diferents organitzacions en resposta a la crida global de pelegrinatge per l’alto el foc a Gaza

Comunitat palestina de Catalunya, GOAC (Germanor Obrera d’Acció Catòlica), Justícia i Pau, Cristianisme i Justícia, Junts (Associació Catalana de Jueus i Palestins), JOC (Joventut Obrera Cristiana), MIJAC (Moviment Infantil i Juvenil d’Acció Catòlica de Catalunya), ACO (Acció Catòlica Obrera), Secretariat de Pastoral Gitana de Barcelona, Comunitat de l’Arca – No violència i espiritualitat, Fundipau, Càtedra UNESCO de Diàleg Intercultural a la Mediterrània, Mujeres Diáspora.

Font: Germanor Obrera d’Acció Catòlica