Mons. Javier Vilanova visita l’Associació Montalegre i analitza possibles accions de millora

Entre les problemàtiques l'entitat social destaca la dificultat de l'habitatge i la manca de voluntariat per la zona

En el mig del barri del Raval, a prop de la Facultat Blanquerna amb estudiants que diàriament passen per davant de l’església que hi ha al carrer Valldonzella, trobem la parròquia de Nostra Sra de Montalegre. Ha estat just aquí on el Secretariat de Marginació ha organitzat una visita del bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa, a un dels projectes gestionats per l’Associació Montalegre.

Sobre l’entitat

Aquesta associació va ser creada per a promocionar els laics en l’acció social l’any 1998. L’associació realitza diversos programes com: Atenció familiar, mirant de cobrir les necessitats bàsiques i d’higiene; Atenció a la gent gran, tenen cura de les necessitats de les persones grans; Programa Maternal, donar suport a les  les famílies amb nens menors de 3 anys; Programa Laboral, donar a suport a persones que cerquen feina mitjançant la xarxa Incorpora de La Caixa.  En total donen suport a 1.200 persones i per aquesta tasca tenen una Programa de Voluntariat amb 360 persones. «Al final el que fem és una actuació totalment integral, en què cada programa es coordina amb l’altre, i anem més enllà: a cada persona i família se li ajuda segons les seves necessitats, realitzant activitats o donant ajudes no pre-definides als diversos programes», expliquen.

Diàleg amb el bisbe Javier

En la trobada, el vicepresident de l’associació, Mn Xavier Argelich, acompanyat d’altres membres de la junta,  van explicar la tasca que realitza l’associació i les dificultats que hi troben. «El fet de canviar les donacions de menjar per targetes moneder requereix un esforç de formació que des de l’associació estem treballant». Segons afirmen, «l’objectiu final és que les famílies siguin capaces de gestionar-se elles mateixes d’una manera responsable»«Durant tots aquestes anys hem anat aprenent a com millorar la nostra acció social», van afegir.

Els membres de la junta, concretament, van comentar entre altres temes la problemàtica amb l’habitatge tant per la seva manca de vivenda com pel preu tan alt que les persones han d’afrontar per una simple habitació. També es va comentar la dificultat de trobar voluntaris i voluntàries.

En resposta a la situació que van presentar els membres de l’Associació Montalegre, el bisbe Vilanova va proposar l’opció  de cercar voluntaris a les parròquies i cooperar  amb Càritas Diocesana de Barcelona «per tal que l’acció social sigui més coordinada». Amb aquestes paraules el bisbe Javier Vilanova va aportar unes propostes que van ser escoltades amb atenció i a la vegada també els va animar a continuar la seva tasca.

Els membres del Secretariat i tots els presents, van acabar la trobada pregant tots junts l’Àngelus i demanant a Déu que «ens doni forces per tal de portar l’alegria de l’evangeli a les perifèries».

Font: Secretariat de Marginació