Domund 2023: «Cors ardents, peus en camí»

Aquest 22 d’octubre se celebra arreu del món el Diumenge Mundial de les Missions per pregar i donar suport als missioners i missioneres

Sota el lema «Cors ardents, peus en camí», les Obres Missionals Pontifícies (OMP) il·luminen les jornades del Diumenge Mundial de les Missions (Domund) aquest 22 d’octubre. Representa una oportunitat per a l’Església universal per pregar i donar suport als missioners i missioneres, que porten la llum de la fe als racons més foscos del planeta.

Inspirant-se en la història dels deixebles d’Emmaús, el Papa ha cridat a tots els fidels a sortir amb cors ardents i peus en camí per compartir la Bona Notícia amb el món. «La nostra fe ha d’irradiar-se fora i no pot quedar tancada en nosaltres. Hem de sentir-nos missioners avui, especialment acompanyant els que ho són terres enllà, i pregar per ells: pel sacrifici de les seves vides, pels seus treballs no exempts d’esforç, penúries i, actualment, de fortes persecucions».

Espanya, el segon país que més contribueix

Espanya, amb els seus 10.000 missioners enviats a l’estranger, es converteix en el segon país més contribuent al Domund, només darrere dels Estats Units. L’any 2022, amb la quantitat de 14.201.134,04€ recaptada el 2021, es van finançar 538 projectes i va beneficiar a 32 països. Tot i això, la tasca del Domund no només recau en les butxaques dels donants; l’oració i el temps són donacions igualment significatives. 1.689 voluntaris a les delegacions diocesanes de missions han dedicat el seu temps i esforç per ser la veu dels qui no la tenen, fent que aquesta iniciativa arribi a tots els racons del món.

A través de les Obres Missionals Pontifícies, iniciades fa gairebé dos segles, els fidels han tingut l’oportunitat de contribuir activament a la missió de l’Església. L’obra de Propagació de la Fe, coneguda com Domund, lidera aquest moviment de generositat. Les OMP no només ofereixen suport econòmic als territoris de missió sinó que també impulsen un esperit missioner, fent que tothom es converteixi en un testimoni vivent de la paraula de Déu.