Mons. David Abadías: «Els consagrats i les consagrades sou el somriure de Déu en el món»

La Catedral de Barcelona acull la celebració de la 28a Jornada Mundial de la Vida Consagrada amb el lema «Aquí estic Senyor, que es faci la teva voluntat»

Fotografies: Catedral de Barcelona

«Els consagrats i les consagrades sou el somriure de Déu en el món». Amb aquestes paraules es dirigia el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías als religiosos i religioses en la celebració de la 28a Jornada Mundial de la Vida Consagrada. Amb el lema «Aquí estic Senyor, que es faci la teva voluntat», ha tingut lloc el divendres, 2 de febrer, dia en què l’Església celebra la festa de la Presentació del Senyor, popularment coneguda com la Candelera. En aquest context, els religiosos i religioses van congregar-se a la Catedral de Barcelona que va quedar tota il·luminada, per les candeles dels consagrats i consagrades que el bisbe David va beneir a l’inici de la missa.

«Ser la llum enmig la foscor»

Entre els concelebrants destacava el responsable de la Delegació diocesana per a la Vida Consagrada, P. Joan Josep Morè i, asseguda a primera fila, la presidenta de la Unió de Religiosos de Catalunya, Susana García del Álamo. Aquesta va donar la benvinguda i va exhortar els religiosos i religioses a ser un exemple de Déu enmig la societat. «Som cridats a transparentar la tendresa de Déu, aquest és l’encàrrec que ens fa Jesús: ser i estar en el món per fer possible la seva tendresa». Amb aquestes paraules la religiosa carmelita de Sant Josep va recordar als consagrats que han estat escollits «per portar llum enmig de tanta foscor, per guarir les ferides de la humanitat, per fer realitat el carisma dels nostres fundadors i fundadores».

Fent ressò de les paraules del resum del document del sínode de la sinodalidad, va compartir amb els religiosos que «l’Església necessita deixar-se interpel·lar per la veu profètica de la vida consagrada, sentinella vigilant de les crides de l’Esperit». «És per això que hem de sentir la urgència de renovar l’esperança i ser creatius en la manera de presentar l’Evangeli – exposava la presidenta de l’URC – compartint, no només el que fem sinó sobretot el que som: persones consagrades amb el propòsit d’entregar la vida».

«Siguem amb els nostres carismes el somriure de Déu»

En el moment de l’homilia, el Mons. David Abadías va agrair als religiosos i religioses el seu servei a l’Església. «El vostre do, el vostre carisma i entrega supera les expectatives». Amb aquest reconeixement, el bisbe va declarar que «formen part d’un projecte», i els va dir com en aquesta «confluència de carismes , requises i febleses cal confiar en el Senyor».

Ple de convicció, Mons. Abadías va referir-se al paper dels religiosos i religioses, «el fruit de la paraula de Déu i l’Esperit del Senyor, un fruit del cor del Pare». Va exposar-los però, la necessitat de donar a conèixer aquest do. «Tenim la perla més preuada i de vegades en comptes de mostrar-la l’amaguem. De vegades, perdem el que ens configura; l’alegria». Insistint en aquest aspecte, va declarar que «el consagrat i la consagrada és un signe de l’Alegria de Déu. Sou el somriure de Déu en el món i l’expressió de tots els carismes que Déu va repartint de manera creativa als vostres ordes i congregacions on esteu». Va exhortar-los a «portar sempre el somriure de Déu» perquè «un somriure desperta somriures i La vostra alegria serà Font de vocacions». «Siguem amb els nostres carismes el somriure de Déu, va dir.
Després de l’homilia, es va procedir a la renovació dels vots amb la pregària per a la renovació de la consagració, que van pronunciar tots plegats.