Trobada de delegats de missions de les diòcesis amb seu a Catalunya

Els delegats i delegades de Missions de Catalunya tracen camins de cooperació i animació missionera al Santuari de Loreto

El Santuari de Loreto, a Tarragona, s’ha convertit en l’escenari de la Trobada del Servei Interdiocesà de Missions (SIM), convocat per explorar les dimensions de la cooperació missionera a les diòcesis catalanes.

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías, com a responsable de les missions a la Conferència Episcopal Tarraconense, va presidir la trobada. Aquesta va iniciar-se amb una pregària invocant l’Esperit Sant. Les delegacions diocesanes van compartir l’estat actual de cada delegació amb èmfasi en la col·laboració i l’acolliment, sobretot delegats i delegades que hi participaven per primera vegada.

Es va dedicar temps a analitzar les dimensions actuals i futures de la cooperació missionera: les vocacions personals, la dimensió espiritual a través de la pregària, la col·laboració econòmica amb campanyes i col·lectes i l’animació missionera per sensibilitzar.

Amb realitats diverses, el Mons. David Abadías va encoratjar a trobar finestres obertes malgrat les portes tancades, adaptant-se als diferents contextos. Mn. Joan Solé, missioner del IEME, va oferir una formació sobre «Les noves dimensions de l’animació missionera», destacant la responsabilitat de l’Església d’anunciar amb alegria la bona notícia de Crist ressuscitat.

El segon dia, l’Arquebisbe Joan Planellas va recordar que l’Església és missionera per naturalesa, amb la missió trinitària de comunicar l’amor de Déu revelat en Jesús. Destacant la catolicitat, es va subratllar la importància de col·laborar entre les delegacions de missions de diferents diòcesis i fins i tot dins una mateixa diòcesi.

Amb un fort èmfasi en la cooperació, es van concretar iniciatives d’animació missionera per avançar a les diòcesis catalanes, incloent la celebració del Tren Missioner 2024 al mes d’octubre. La trobada a Loreto va ser un punt de partida per reforçar els llaços missioners i renovar el compromís amb la difusió de la fe cristiana a Catalunya.

Secretariat diocesà de missions