Mireia Angerri presenta la nova campanya de Mans Unides: «La nostra indiferència els condemna a l’oblit»

La presidenta delegada de l'ONG a Barcelona assegura que «el desenvolupament no ve de la mà d'un sol fil, sino de moltes actuacions diferents per a la igualtat»

Aquest febrer, amb la jornada contra la Fam al Món, va iniciar-se la nova campanya anual de Mans Unides. Es tracta de la número 63 i es presenta amb el lema “La nostra indiferència els condemna a l’oblit. Els pròxims dotze mesos, l’ONG centrarà el seu treball a denunciar com el mur de la indiferència, així com, la desigualtat condemna a l’oblit a milions  de persones empobrides i famolenques.

Cap a la globalització de la solidaritat

La presidenta delegada de Mans Unides a Barcelona, Mireia Angerri explica com aquesta campanya vol «sacsejar» la societat i lluitar contra la «globalització de la indiferència», que denuncia també el papa Francesc. Tal com exposa Angerri, «contra aquesta nosaltres proposem la globalització de la solidaritat. Si només pensem en nosaltres i no pensem en aquells que no veiem i estan oblidats, fem un greuge per la desigualtat en el nostre món», explica

Covid: Desigualtats polaritzades

Segons les darreres dades, gràcies a socis i col·laboradors alguns índex com el d’esperança de vida o bé d’escolarització de les nenes han millorat. Tot i així, la presidenta delegada de Mans Unides a Barcelona, subratlla els estralls de la covid, que han la crisi agreujat la crisi econòmica i «polaritzat les desigualtats». En aquesta línia, subratlla les desigualtats evidents en temps de Covid entre uns països i uns altres. «No només ho ha evidenciat el sistema de vacunes el qual encara no s’ha aplicat als països més desenvolupats si no també la manca d’escolarització i falta d’aliments en temps de pandèmia i confinament».

Les històries que arriben com a testimonis d’aquesta desigualtat són els dels més de cinc cents cooperants i locals que treballen als llocs on es duen a terme els més de cinc cents projectes de cooperació de Mans Unides. Entre aquests, Angerri Destaca l’experiència del doctor Iñaki Alegria, pediatra i cooperant a Gambo, Etiòpia. Denuncia com mentre aquí la preocupació és millorar la vacuna de la Covid, a l’Àfrica es lluita encara per superar malalties com el Xarampió.

Més de 500 projectes en marxa

Mireia Angerri rep aquesta nova campanya  “La nostra indiferència els condemna a l’oblit” com una «nova alenada d’aire fresc, per donar empenta contra aquesta pobresa multidimensional» que es fa present en diversos àmbits. Per això, explica com cada un dels diferents projectes treballa una qüestió diferent com: educació, sanitat, drets de les dones, l’aigua i l’ ecologia aplicades a l’autosuficiència, entre d’altres.

Entre els projectes, Angerri destaca una llar d’acollida al Camerun per a nens i nenes que viuen al carrer. També, a l’Índia, on es treballa amb comunitats agrícoles on es donen eines per poder caminar cap a l’autosuficiència. Tal com explica «el desenvolupament no ve de la mà d’un sol fil, sino de moltes actuacions diferents per a la igualtat».

Com col·laborar?

La presidenta de Mans Unides a Barcelona recorda que cada un des de casa pot sumar-se a la nova campanya. Primer de tot, «prenent consciència d’aquesta desigualtat i fent petits canvis per transformar aquesta realitat injusta».

A més a més, també es pot col·laborar amb petites aportacions a través de Bizum amb el mòbil o, fins i tot, esdevenint socis i col·laboradors omplint un formulari que hi ha a la pàgina web.