El Secretariat diocesà de missions de l’Arquebisbat de Barcelona celebra el Dia d’Hispanoamèrica

L'Església celebra el diumenge 6 de març el Dia d'Hispanoamèrica amb el lema «Una vida compartida»

Els sacerdots i missioners que han marxat cap a Hispanoamèrica, estan compartint les alegries i les penes dels pobles on han estat enviats. Volen ser part de la seva cultura, de les seves tradicions, de la seva gent i compartir allò que són i tenen. Amb aquest objectiu l’Església celebra la diada d’Hispanoamèrica el proper 6 de març i a Barcelona es durà a terme des del Secretariat diocesà de missions.

Renovar l’Església de manera sinodal

A la carta del president de la Pontifícia Comissió per a Amèrica Llatina, cardenal Marc Ouellet, destaca que el lema d’aquest any, «sintetitza en una expressió compacta la necessitat de renovar l’Església de manera sinodal, és a dir, predicant l’Evangeli a tots, i simultàniament, escoltant «el clam de la terra i dels pobres» (LS, n. 1)»

Avui 177 sacerdots estan presents en 19 països d’Amèrica i que provenen de 50 diòcesis espanyoles. El passat 2021, van marxar dos sacerdots, una via de lliurament missionera que continua oberta.