Més de 3.000 joves de l’arxidiòcesi de Barcelona participaran de la JMJ a Lisboa

Presència massiva de joves diocesans provinents de parròquies, moviments, grups, escoles i universitats que participaran a la Jornada Mundial de la Joventut

Una xifra inèdita. El nombre de joves que participaran en la Jornada Mundial de la Joventut (JMJ) d’enguany ha superat l’assistència planejada prèviament pel Secretariat Diocesà de Pastoral amb Joves de Barcelona. Alguns ja estan de camí, d’altres s’uniran més tard, però el recompte total indica que fins a 3.000 participants de l’arxidiòcesi de Barcelona, provinents de més de 60 parròquies, moviments, grups, escoles o universitats, faran rumb aquest agost a Lisboa per poder viure de prop l’encontre mundial de joves amb el papa Francesc.

Es tracta d’una dada elevada tenint en compte que, des del Secretariat Interdiocesà de Joventut (SIJ) -és a dir, calculant totes les diòcesis amb seu a Catalunya- participaran 4.200 joves i, per part de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), vindran fins a 40.000 persones.

Què és la JMJ?

La JMJ és una trobada de joves de tot el món amb el Papa. És, a més, una peregrinació, una festa de la joventut, una expressió de l’Església universal i un fort moment d’evangelització del món juvenil. Es presenta com una invitació a una generació determinada a construir un món més just i solidari. Malgrat la seva identitat clarament catòlica, està oberta a tots, tant als més pròxims a l’Església, com als més distanciats.

Té lloc cada any en les diòcesis, en ocasió del Diumenge de Rams, i cada dos, tres o quatre anys amb caràcter internacional en una ciutat triada pel Papa, comptant sempre amb la seva presència. Reuneix milions de joves per a celebrar la fe i la seva pertinença a l’Església.

En suma, pretén proporcionar a tots els participants una experiència d’Església universal, fomentant la trobada personal amb Jesucrist. És un nou impuls a la fe, a l’esperança i a la caritat de tota la comunitat del país que acull. Tenint com a protagonistes els joves, la Jornada Mundial de la Joventut busca, també, promoure la pau, la unió i la fraternitat entre els pobles i les nacions de tot el món.

Himne

Cada Jornada Mundial de la Joventut va acompanyada d’un himne molt sonat al llarg de tots els dies. Si encara no has escoltat la versió en català, ho pots fer amb el vídeo que adjuntem a continuació.