Prop de 100 joves de Nou Barris caminaran 40 dies cap a la JMJ de Lisboa

El cardenal Omella posa i beneeix la primera pedra donant inici a les obres de restauració de un nou centre parroquial

L’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, ha presidit la missa d’enviament per als prop de 100 joves de les parròquies de Sant Mateu i Sant Rafael de la Guineueta de Barcelona que caminaran durant 40 dies fins a arribar a Lisboa. A la capital portuguesa es durà a terme la Jornada Mundial de la Joventut (JMJ) 2023, una trobada mundial de joves on participarà el papa Francesc. Aquest pelegrinatge tindrà una motivació solidària: restaurar l’antiga capella de l’Institut Mental i la construcció d’un nou centre parroquial.

Benedicció de la primera pedra

El cardenal Omella ha estat l’encarregat de posar i beneir la primera pedra donant inici a les obres. Cada pas d’aquest camí simbolitzarà un pas més cap a aquesta restauració. És per això que es busquen patrocinadors que donin 1€ per cada quilòmetre de ruta que servirà per a finançar el projecte de restauració.

La peregrinació a Lisboa és una part integral d’aquesta experiència, ja que representa un viatge tant interior com exterior cap a la trobada amb la fe cristiana. Durant 1.276 km i 40 dies de camí, els joves se submergiran en l’oració, la formació, la renúncia i la vida comunitària, enfortint la seva fe i preparant-se per a una trobada transformadora amb el papa Francesc.

Una oportunitat per als joves

Aquesta peregrinació representa una oportunitat única per als joves del barri, així com per al projecte de les parròquies de Sant Mateu i Sant Rafael de la Guineueta, que volen recuperar el patrimoni històric, cultural i de fe del barri i que el seu temple es converteixi en un lloc de trobada de totes les entitats de la zona.

Des de l’última JMJ a Cracòvia el 2016, els joves han estat portant una creu metàl·lica en peregrinació al llarg de més de mil quilòmetres, passant per diversos santuaris i llocs d’importància religiosa. Aquest símbol de fe i devoció els ha guiat en el seu camí espiritual i ara els porta a Lisboa, on podran reunir-se amb el sant Pare i experimentar l’alegria de trobar-se amb Crist a l’Església.