Nova edició de ‘PuntBCN, per a la cultura de la trobada i el diàleg’

La setena edició serà enguany a La Salle Campus Barcelona-URL, del 30 de juny al 2 de juliol

Aquest divendres iniciarà la setena edició de PuntBCN, per a la cultura de la trobada i el diàleg que serà, enguany, a la La Salle Campus Barcelona-URL del 30 de juny al 2 de juliol. Es tracta d’un esdeveniment anual que fomenta la cultura de la trobada i el diàleg a Barcelona, organitzat i sostingut per més de 120 voluntaris. En suma, són tres dies complets d’activitats que interpel·len els reptes diaris, procurant enfortir la cultura d’acollida i de diàleg autèntic. Exposicions, testimonis, taules rodones, conferències, concerts i espectacles, per dialogar i oferir propostes als reptes culturals, polítics i educatius del nostre temps.

El programa

Del programa, destaca:

• Diumenge 25 de juny a les 9 h: Missa per la Pau a Ucraïna a la Sagrada Família de Barcelona presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona, Mons Sergi Gordo.
  • Divendres 30 de juny a les 19 h: projecció de la pel·lícula «Mare d’apòstols» de Zaza Buadze sobre la guerra a Ucraïna.
  • Dissabte 1 de juliol a les 12.15 h: trobada «Davant del desafiament del pensament únic, com podem regenerar espais de Llibertat?». Hi intervindran Josep Maria Castellà, catedràtic de la Universitat de Barcelona, i Francesco Botturi, catedràtic de la Universita Cattolica S.Cuore di Milano. A les 18.30 h: explicació del Lema 2023 amb Alfonso Calavia y Lluis Bou.
  • Diumenge 2 de juliol a les 12 h: «Educar avui: desig, llibertat i límits» amb Jordi Royo i Juan Ramón de la Serna. A les 13.30 h: Una exposició sobre «El que no mor mai», la vida i el testimoni de Takashi Pablo Nagai i la seva esposa Marina Midori Moriyama, en procés de beatificació. Ella va morir a Nagasaki amb l’explosió de la bomba atòmica, ell va sobreviure, ja mortalment malalt de leucèmia. Havent perdut tot (casa, esposa, treballs) va ser el primer a tornar a viure al centre de la zona zero, retornant esperança i perdó a tot un poble, a tot el món.
    • També tindrà espais i iniciatives per als més petits (2-8 anys), el Puntet. També per als més grans (9-15 anys), PuntPeguerinos.
    • Bar i restauració: esmorzars, dinars i sopars.

Sobre PuntBCN

PuntBCN és una iniciativa cultural que s’ha consolidat a Barcelona com un espai on afrontar des de diferents perspectives i sensibilitats els temes que afecten la convivència. És un espai per a la trobada que fomenta la cultura de l’acollida. Des del compromís que neix d’una experiència cristiana oberta a les necessitats i a ressaltar les engrunes de bé que permeten iniciar processos de creativitat social, ofereix una aportació pertinent per a la construcció d’una nova cultura. A PuntBCN es dona veu al compromís ciutadà, sumant sensibilitats i idees per tal d’assumir una responsabilitat social capaç d’oferir alternatives intel·ligents i adequades a les diferents necessitats. De forma original, aquest esdeveniment cultural és una crida al canvi d’actitud, a repensar la convivència. S’adreça a tothom.

Lema de 2023

«Advertid, hermano Sancho, que esta aventura no es de ínsulas sino de encrucijadas» (De Don Quijote de la Mancha, de Miguel de Cervantes)

Aquesta nova edició de PuntBCN segueix l’advertiment del Quixot en el qual ressona el vell eco d’un ímpetu: el de ser acompanyat en una travessa que ampliï l’horitzó vital en la recerca d’alguna cosa més. La invitació del personatge de Cervantes suggereix la promesa d’una aventura comuna que s’endinsi més enllà del que coneixem. Així, es pretén aprofundir en l’experiència de l’amistat com la possibilitat per a l’obertura a una nova esperança.

En aquest sentit, Luigi Giussani, fundador del moviment eclesial Comunió i Alliberament, sempre ha recordat que la persona reneix en una trobada viva. És a dir, només una relació personal, que tingui en compte el nostre desig de felicitat més profund ens poden arrencar del no-res.

En el món actual, després dels desastres recents com la pandèmia, les dificultats econòmiques o la guerra d’Ucraïna, per què podria ser desitjable o fins i tot necessari implicar-se en aquesta recerca d’un «quelcom»? Igual que el cavaller de la Manxa, són moltes les circumstàncies que ens desborden. Per tot això, si es dilueix la dimensió relacional, disminueix greument el contacte amb la realitat. El papa Francesc insisteix que «l’humil empeny cap al que no coneix, no es tanca en la repetició del que controla ni tem el que és nou». En resum, a PuntBCN es vol descobrir i «trobar –seguint el suggeriment de Francesc– els camins i els llenguatges adequats» per continuar construint la cultura de la trobada.