L’Església de Barcelona recupera la tradicional «rogativa» per instar els fidels a pregar units per la pluja

Aquest 1 de març comença un període de nou dies de pregària que culminarà amb una processó amb Arxiconfraria del Sant Crist de la Sang de la Basílica de Santa Maria del Pi

28 Febr, 2024
Església de Barcelona

A partir d’aquest divendres 1 de març, fins al dissabte 9 de març, es convoca Església Arxidiocesana de Barcelona a unir-se en pregària al Sant Crist de la Sang per fer una rogativa de pluja al territori. Es tracta d’una pregària extraordinària que constarà d’una processó amb la Devotíssima Imatge del Sant Crist de la Sang, el dia 9, i que anirà precedida d’una novena, a la capella de Sant Miquel de la Basílica de Santa Maria del Pi

El Secretariat diocesà de confraries i germandats, organitza la iniciativa, juntament amb Consell General de Germandats i Confraries de l’Arxidiòcesi de Barcelona, a causa de l’extrema situació de sequera que el territori pateix des dels darrers mesos. Amb aquesta proposta se sumen a la crida dels bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense els quals van instar els fidels a intensificar la petició a Déu per la pluja

Retrat del Sant Crist de la Sang: ‘Venite Adoremus’ (Arcadi Mas i Fontdevilla, 1852-1934)

La tradició  del Sant Crist de la Sang

L’Arxiconfraria del Sant Crist de la Sang lidera aquesta rogativa, ja que «històricament, a Barcelona, el Sant Crist de la Sang, juntament amb Santa Madrona, era la icona més recurrent en les rogatives per demanar pluja». Així ho afirma el prohom primer d’aquesta Arxiconfradia, Jordi Sacasas, segons el qual «hi ha documentades nombroses rogatives amb aquesta imatge des del segle XVI». Sacasas explica que una rogativa, era una «pregària solemne de súplica motivada per problemàtiques o angoixes socials, generalment associada als fets meteorològics». Segons assegura, la darrera va tenir lloc al s. XIX. 

«Crec que treure una devoció tant popular com és Sant Crist de la Sang en processó, pot motivar els fidels a sumar-se en la pregària per la pluja – explica Jordi Sacasas-. Des de l’arxiconfraria, estem il·lusionats perquè s’ha recuperat aquesta tradició de molts anys i esperem que uneixi els cristians en la pregària comunitària afavorint una Església sinodal».

L’Església al costat de la societat

També, des del secretariat diocesà de confraries i germandats de l’Arxidiòcesi, el director Manuel Zamora, exposa que aquesta proposta demostra «una coherència amb la tradició que hi havia antigament». «Amb la sequera tant particular que estem vivint, hem pensat que seria bo demanar-li aigua al Sant Crist, i volem seguir la manera tradicional seguint el mateix recorregut que es feia antigament i amb la novena prèvia». 

Així mateix, Zamora destaca que «és una oportunitat per demostrar que l’Església està al costat de la societat davant la preocupació per la pluja». No hem de quedar-nos al marge, sinó fer-nos presents».

Participa en la novena i en la processó

Amb aquesta proposta s’emplaça els membres de les confraries i germandats d’Arxidiòcesi de Barcelona, als portants del Sant Crist i a tots els fidels en general, a participar en aquest acte de pietat el pròxim dissabte dia 9 de març a les 20h. del vespre, just després de la missa que se celebrarà a les 19 h a la Basílica de Santa Maria del Pi, plaça del Pi,7.

A part de la processó, es farà prèviament una novena a la capella de Sant Miquel de la Basílica del Pi que començarà el divendres dia 1 fins al divendres dia 8 de març, cada dia a les 18:45 h, just abans de la missa que es dirà a la capella de la Sang, excepte el diumenge que es farà abans de la missa dominical a les 11:45 h.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)