
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
Neix el Corrent Social Cristià un moviment format per laics que pretén transformar la societat actual «per fer-la més lliure i més justa»

Dissabte 3 de febrer, a les 9.30h, es presenta a la Universitat Abat Oliba (Bellesguard, 30. Barcelona) el Corrent Social Cristià (www.elcorrent.cat), un moviment format per laics que pretén transformar la societat actual «per fer-la més lliure i més justa». Proposa «la renovació social, cultural i política, promovent els principis i els valors de l’humanisme social cristià en tots els aspectes i sectors de la vida per construir una civilització basada en la veritat i l’amor; neix per intervenir a l’espai públic», assegura Giorgio Chevallard, responsable de comunicació d’El Corrent, traspassat aquest 1 de gener.
Considerem que la societat s’està desfent –un canvi d’època, segons el Papa–, perquè creix la desesperança, la frustració i el rebuig al món de la política, i la ineficàcia de les institucions publiques. Creix l’individualisme, que accentua les crisis -perquè som essers socials-: necessitem viure en una veritable comunitat, que ara la cultura de la desvinculació ha destruït. Som portadors d’esperança si actuem plegats pel bé comú. La iniciativa neix de l’Assemblea cristiana promoguda per E-Cristians del març passat.
Volem fer-nos presents perquè la concepció cultural cristiana i les aplicacions de l’humanisme cristià aporten les respostes necessàries a la policrisi que vivim. Volem ser una presència social a nivell cultural, mediàtic, i també polític. No volem fer un partit, però volem influenciar positivament la política. Som laics que viuen la seva responsabilitat en construir un mon més just i respectuós, cercant el bé comú.
Certament. Hi ha gent de realitats i moviments diferents. No volem substituir cap carisma a l’Església; tots son necessaris. Però el fet d’anar cadascú pel seu compte no ajuda. Cal ajuntar-nos per tenir força. Volem que la nostra acció neixi de la fe, de la comunió viscuda entre nosaltres. Prou sabem que sense Ell no podem fer res!