Els laics es reuneixen a Sant Pau del Camp per preparar la Pentecosta

El bisbe Mons. David Abadías recorda la crida a ser enviats a la missió en el món amb l'esperit que ens guia

Fotografías: Agustí Codinach

La Delegació diocesana per a la Formació i Acompanyament del Laïcat ha celebrat aquest dissabte 11 de maig la trobada per a la preparació de la Pentecosta amb els membres dels diferents secretariats que conformen la delegació. El monestir de Sant Pau del Camp va acollir aquesta jornada amb el laïcat amb el lema “El nostre cor s’abrusava dins nostre mentre ens parlava pel camí”, a la qual s’hi va sumar el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías.

Una seixantena de laics va participar en la trobada, que va presentar la delegada, Anna Almuni, que va fer una reflexió, entorn el context actual. «Ha estat un any marcat intensament per la destrucció mundial i per l’impacte dels conflictes, especialment en els més vulnerables», exposa. A l’entorn eclesial, va destacar també les experiències fraternes i profundes viscudes com el camí sinodal. «En aquesta trobada hem volgut interioritzar el que suposa la trobada i anunci de Jesucrist amb tot el context que ens interpel·la, al qual no podem ser aliens», explica la delegada.

Seguidament, a la introducció i contextualització del tema de la jornada, amb el propòsit d’aprofundir sobre l’encontre personal amb Jesucrist i amb aquest sobre el primer anunci, es va llegir el text d’Emaús, el fil conductor de la trobada.

Dinàmica sobre la trobada amb Jesús

Després de reflexionar entorn la lectura es va passar a la pràctica distribuint els participants en parelles al voltant de l’espai del monestir de Sant Pau del Camp.

«Què et va passar quan vas trobar-te amb Jesús? Per a tu el seguiment de Jesús és fàcil? On reconeixes avui a Jesús?». Aquestes i d’altres preguntes van ser les que van anar responent els participants amb el propòsit d’interioritzar la seva trobada amb el Senyor.

«El que preteniem és veure com ha estat el meu encontre amb Jesús – explica Almuni-. Per anunciar necessitem reflexionar el que ha estat. Reconèixer l’encontre, per veure que l’Anunci és dir “a mi em va passar” i, així, els deixebles d’Emaús el reconeixen».

Celebració molt participada

La trobada va continuar amb la celebració de l’Eucaristia al temple, presidida pel bisbe Mons. David Abadías i concelebrada pel rector Mn. Joan Cabot i el director del Secretariat diocesà d’atenció pastoral a persones amb discapacitat Mn. F. Xavier Pagès. Vint minuts abans es va fer amb cants una invocació a l’Esperit Sant amb motiu de la Pentecosta, per donar pas a la missa. Va ser una eucaristia molt participada, on tots van participar amb els cants, les ofrenes o les pregàries.

El bisbe va insistir demanar a Déu el do de la saviesa per «viure des de l’esperança i la confiança amb els germans» i sentir la pau com a nostra. Mons Abadías va destacar que la trobada era «per donar gràcies de tot l’any viscut», entre tots i des de les diferents realitats del laïcat de l’Església i amb motiu de la Pentecosta. Una crida a ser enviats a la missió en el món amb l’esperit que ens guia.

El somni de l’Església és

La jornada va finalitzar amb un exercici en el qual es va repartir uns papers on els participants, per parelles van escriure quin era per a ells el “somni d’una comunitat” que cerca la sinodalitat i la conversió pastoral. Algunes respostes van ser:

«El nostre somni poder ser una església acollidora, més participativa i oberta ii propera als joves, també a les persones necessitades que se sentin acollits i estimats com Jesús ens ha estimat».

«Somiem una Església que inclou de debò la pluralitat, diversitat i que fem camí junts, tots plegats».

«Anar caminant cap al somni de les primeres comunitats i reunir-nos per pregar i després sentir-nos enviats a la missió. Això ens invita a la vocació de Senyor».