Col·laboració interuniversitària: missió compartida

Universitats de l’arxidiòcesi de Barcelona i la Pontifícia Universitat Catòlica de l‘Equador s’uneixen en el marc del Projecte Universitats de Frontera

L’Arquebisbat de Barcelona, juntament amb les universitats d’inspiració cristiana de la ciutat, anuncia la visita del Sr. Diego Armando Jiménez, prorector de la Universitat Pontifícia de l’Equador amb seu a Esmeraldas, en el marc del projecte  Universitats de Frontera. Missió compartida. Aquesta iniciativa busca fomentar la cooperació interuniversitària en territoris de missió, mitjançant activitats de docència, recerca i enfortiment de vincles amb les comunitats locals.

El projecte Universitats de Frontera. Missió compartida presentat al novembre de 2023 pels Secretariat diocesà de Missions i el de Pastoral Universitària, té com a objectiu promoure i facilitar experiències de col·laboració universitària de personal docent, personal d’administració i serveis (PAS) i estudiants de doctorat, màster i becaris, a partir d’estades temporals en territoris de missió. Les universitats barcelonines implicades en el projecte són la Universitat Ramon Llull, la Universitat Abat Oliva CEU, la Universitat Internacional de Catalunya i l’Ateneu Universitari Sant Pacià. En aquesta primera fase del projecte, serà la Pontifícia Universitat Catòlica de l’Equador (PUCE) la que acollirà al personal interessat, en les seves seus d’Esmeraldas, Amazones i Santo Domingo.

Durant la seva estada a Barcelona, del 16 al 24 de maig de 2024, el Sr. Diego Armando Jiménez participarà en reunions amb representants d’universitats d’inspiració cristiana de de l’arxidiòcesi per reforçar la cooperació mútua. Un dels esdeveniments més destacats serà la conferència Universitats en contextos de violència extrema, que tindrà lloc el proper 21 de maig a la Universitat Abat Oliva. Aquesta conferència explorarà el paper de les universitats catòliques en zones afectades per alts nivells de violència i com aquestes poden contribuir a la cohesió social i la pau, així com al testimoni pastoral de l’Església.

El projecte Universitats de Frontera neix en el context de SORTIM!, el Pla Pastoral 2018- 2024 de l’Església Arxidiocesana de Barcelona, i s’inspira en el mandat del Papa Francesc de sortir i oferir a tothom la vida de Jesucrist. Aquesta iniciativa busca impulsar la col·laboració entre institucions educatives catòliques i enfortir el compromís missioner en l’àmbit universitari i acadèmic.

El projecte Universitats de Frontera subratlla la importància de la missió compartida, basada en el principi de “donar i rebre”, fomentant la col·laboració recíproca entre universitats de Barcelona i universitats en territoris de missió. Aquesta col·laboració busca promoure estils, mètodes i aprenentatges destinats a l’enfortiment i el desenvolupament de la comunitat local.

Font: Universitats de Frontera