Els diaques de l’Església de Barcelona acomiaden el curs 2023-24

El pròxim curs la Delegació diocesana de formació i acompanyament als diaques aprofundirà sobre el tema de l'esperança

Fotografies: Agustí Codinach

Els diaques de l’Església de Barcelona han celebrat la trobada de final de curs. L’església de la Mare de Déu del Pilar ha estat el punt de trobada on es van reunir una vintena de diaques, la majoria acompanyats amb la seva dona. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa va presidir la trobada i la missa, acompanyat del rector de la parròquia, Mn. Àngel Jesús Navarro. També de la parròquia hi havia ajudant a l’altar el diaca Mn. Fernando Carlos Valdivia.

Homilia

En el moment de l’homilia, el bisbe Mons. Vilanova va aprofundir en el significat del diaconat, i com aquest s’ha de concebre com una «ofrena d’amor a l’Església». Va destacar clarament que «els diaques cal que estiguin molt inserits en el treball i la feina enmig la societat fent de pont entre els laics i els nostres pastors. Va destacar que podem ser millors o pitjors en el nostre servei diaconal, però que no va de resultats immediats sinó que l’important és com s’està present enmig dels més necessitats i en la societat.

Pròxim curs: l’esperança

El responsable de la Delegació diocesana de formació i acompanyament als diaques, Mn. Josep Vidal, va intervenir durant la trobada, alegre per la bona participació que hi ha hagut en les diferents trobades. Recordant els inicis del curs a Tortosa, en la presa de possessió del bisbe Mons. Sergi Gordo, va fer una valoració de les diferents activitats. Entre aquestes, va destacar les jornades de formació, així com, les trobades diocesanes de fraternitat convocades amb l’arquebisbe, i també, el recés de candidats que va tenir lloc a l’Església del Sagrat Cor del Tibidabo.

De cara al curs vinent, Mn. Vidal, va presentar el nou programa centrat a aprofundir en l’Esperança, a partir de quatre eixos: «néixer en l’esperança», «viure en l’esperança», «créixer en l’esperança» i «compartits per viure en la joia».

Testimonis

Després de l’Eucaristia, van intervenir alguns membres del diaconat. Entre aquests, el diaca recentment ordenat, Mn. Carles Rubio, que va compartir les primeres sensacions com a diaca, a les quals s’hi va referir com «un do que el Senyor li ha donat». Tot seguit, Mn. Ramon Ollé, delegat de l’oficina diocesana de Comunicació i Relacions Institucionals de l’Arquebisbat, va destacar la importància destacar que «el ministeri diaconal sigui explicat a la societat, des dels mitjans de comunicació i des d’altres àmbits», subratllant clarament que «els diaques no són ni capellans de segona ni escolanets». També va intervenir  El responsable del Secretariat de la Pastoral amb Marginats, M. Àngel Zambrana també va intervenir, fent una crida als diaques a sumar-se i col·laborar amb les diferents entitats i projectes socials de l’arxidiòcesi, recopilats en una llista.