Mons. Vadell i Mons. Gordo assisteixen a la primera sessió d'Apostolat Seglar que presenta el nou lema del curs: "Comunitats evangelitzadores"
05 Oct, 2017
Montse Punsoda
La Delegació d’Apostolat Seglar ha celebrat la primera trobada del curs en la qual ha plantejat el nou lema que demana als laics ser «Comunitats Evangelitzadores». Aquesta sessió inaugural ha comptat amb la presència dels nous bisbes auxiliars, Mons. Sergi Gordo i Mons Antoni Vadell, que van aprofitar per conèixer els representants dels diferents moviments de l’apostolat i compartir sensacions.
La delegada Anna Almuni va ser l’encarregada de plantejar el programa que encapçalarà el nou curs, durant el qual hi haurà dues trobades clau que seran el 7 de febrer i el 12 de maig de 2018 -en el marc de la celebració del dia de l’Apostolat Seglar. Totes dues trobades per treballar el nou lema. Després que l’any passat se centrés en com passar «De col·laboradors a corresponsables», ara la nova consigna vol aturar-se en la importància de l’evangelització, per motivar la comunió entre moviments. Ho explicava Almuni, subratllant el compromís solidari, que s’ha recalcat també en el programa per caminar en el nou curs.
Diàleg amb els bisbes
Entre els oients destacaven els bisbes Auxiliars, convidats especials que es van presentar amb els representants de les diferents agrupacions que conformen Apostolat Seglar. Després de pautar el calendari anual bisbes i laics van encetar un diàleg d’allò més interessant, que va apropar més uns i altres. Com si es tractés d’una conversa en família es va discutir temes amb total llibertat, començant pels reptes que els suposa el nomenament com a bisbes, al qual els dos bisbes van destacar la importància de «mirar de ser present a tot arreu on calgui». Mons. Sergi Gordo, va destacar el «fer activisme cuidant la vida interior, sabent que els reptes no han de fer-nos por». Per la seva banda, Mons Antoni Vadell també va subratllar estar «bé amb el senyor», per poder estar bé amb si mateixos i poder fer amb «felicitat el seu ministeri». També se’ls va preguntar què esperen del laïcat, al qual Mons. Gordo va tornar la pregunta dient: «Què espereu vosaltres de mi».
Quant al proper pla pastoral, es van plantejar les expectatives que hi havia, al que el bisbe Vadell, va plantejar que sigui com sigui al final serà un camí que faran tots plegats. «El pla pastoral l’elaborarem junts». Segons Vadell, «és un somni que comença sent un paper, i després és un camí que hem fet junts». I -va continuar Mons. Gordo– «el pla ajuda a fer que cada un visqui la seva realitat en sintonia amb un camí».
Els laics van esmentar la situació a Catalunya i la preocupació per les tensions que hi ha hagut, motiu pel qual alguns moviments s’han pronunciat a partir amb manifestos demanant per la pau. Precisament, «instruments de pau» és el paper que ha de jugar l’Església tal com va dir el bisbe Gordo, qui va instar a preparar-se amb consciència evangèlica. I des de la fe – va afegir Mons. Antoni Vadell.
Fotografies: Dr. G. Simón La Catedral de la Santa Creu i Santa Eulàlia de Barcelona ha estat el primer indret de Catalunya que ha visitat el Sant Pare després de la seva…
Foto: VaticanNews Aquest dimecres 10 de juny a la tarda, el papa Lleó XIV anirà a la Missa i benedicció de la torre de Jesucrist de la basílica de la Sagrada Família…
Bisbes, formadors, preveres i seminaristes han acomiadat aquest dijous el curs 2025-2026 al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. A la missa de cloenda hi han assistit mig centenar de persones, la majoria…
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf... See MoreSee Less
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz... See MoreSee Less
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
L’Església de Barcelona expressa el seu agraïment al Govern de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per la seva implicació i col·laboració en la preparació de la visita del papa Lleó XIV a la nostra arxidiòcesi.🫂✨ Una visita històrica que uneix fe, cultura i esperança.📸 Departament de Justícia✍🏻 ... See MoreSee Less
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less