El cardenal Omella proposa la lectura de l’Evangeli de Marc per aquest Advent

Amb l’entrada del nou any litúrgic, l’arquebisbe de Barcelona proposa endinsar-nos en l’Evangeli segons Sant Marc llegint cada dia, fins a Nadal, un dels seus capítols

-Versió actualitzada-

El cardenal Omella ha proposat en la carta dominical d’aquest 29 de novembre, coincidint amb l’inici d’un nou any litúrgic i la celebració del primer diumenge d’Advent, diferents recomanacions per endinsar-nos en l’Evangeli de Marc. «El tret més singular de les celebracions dominicals, d’aquest nou any litúrgic que avui encetem, és que els passatges de l’Evangeli que seran proclamats correspondran a l’evangelista sant Marc» ha indicat el cardenal Omella a la carta dominical.

Les tres propostes del cardenal Omella

Per això ha numerat tres propostes per dur a terme aquest Advent. Primerament, ha convidat a «agafar la Bíblia que teniu a casa vostra i llegir el comentari introductori de l’editor a l’Evangeli segons Sant Marc». Seguidament, ha proposat «anar llegint al nostre web diocesà els diversos articles de biblistes que durant aquest Advent ens ajudaran a endinsar-nos en l’Evangeli de Marc». Finalment, l’última proposta i la «més agosarada» segons l’arquebisbe de Barcelona és que «durant el temps d’Advent, llegiu cada dia en parella, en família o personalment un capítol de l’Evangeli de Marc. De manera que arribareu a les celebracions de Nadal amb tot l’Evangeli llegit».

Articles de biblistes per acompanyar-ne la lectura

Per començar amb aquesta tasca que ens encomana el Sr. Cardenal es pot llegir una introducció a l’Evangeli de Marc que ajuda a contextualitzar-ne la lectura. Mentre s’avança en la lectura diària d’aquest llibre del Nou Testament, t’hi acompanyem amb diferents articles publicats al web diocesà:

-Primer article a càrrec del biblista Mn. Marcos Aceituno, «Invitació a llegir l’Evangeli de Marc».

-Segon article a càrrec del biblista Dr. Jordi Latorre, SDB, «L’Evangeli de Marc, primera part: 1,1-8,26».

-Tercer i últim article a càrrec del biblista Dr. Xavier Matoses, SDB, «L’Evangeli de Marc. segona part: 8,27-16,20».