El cardenal Omella a la Missa Crismal demana als sacerdots que siguin testimonis de l’alegria
El cardenal Omella a la Missa Crismal demana als sacerdots que siguin testimonis de l’alegria
L’arquebisbe de Barcelona beneeix els sants olis dels malalts, dels catecúmens i el sant Crisma en una Catedral plena de preveres que han renovat les seves promeses sacerdotals
12 Abr, 2022
Església de Barcelona
Fotografies: Guillem F. Gel
Dimarts Sant és un dia especial per tots els preveres de la diòcesi. La Catedral de Barcelona s’ha vestit de blanc per celebrar la tradicional Missa Crismal. Les tres àmfores han presidit primer el cor i després l’altar amb els sants olis: el dels malalts, el dels catecúmens i el sant Crisma. Aquest 2022 s’ha tornat a la quasi normalitat: amb mascaretes però ja sense distància els preveres han renovat les promeses sacerdotals davant del cardenal Joan Josep Omella que els ha demanat ser testimonis de l’alegria: «Déu ens ha ungit amb l’oli de l’alegria! Alegria que ens penetra, ens configura i ens enforteix. L’alegria, per tant, ha de ser com el nostre ADN».
Ungits per «l’oli de l’alegria»
En la seva homilia, el cardenal Omella ha assegurat que «hem estat ungits per a això, per anunciar la joia de l’Evangeli, per ser testimonis de l’alegria. L’alegria que neix de saber que Crist és viu, que ha vençut el pecat i la mort i que amb Ell triomfarem i viurem per sempre. Som ungits per portar la Bona Notícia del Senyor al nostre món convuls. Però no oblidem que Déu estima aquest món i ha donat la seva vida per ell».
Ha finalitzat pregant per què «ara, quan renovem les nostres promeses sacerdotals, l’alegria inundi novament els nostres cors, aquesta alegria que ens va impulsar amb gran entusiasme al ministeri presbiteral. Que el cansament, la rutina i el descoratjament s’allunyin dels nostres cors a fi que continuem sent testimonis joiosos de l’Amor de Déu enmig de les comunitats cristianes i del món».
Benedicció dels sants olis
Seguidament, els diaques han traslladat les àmfores dels olis sobre l’altar. El cardenal ha beneït l’oli dels malalts i després de combregar, el dels catecúmens i ha consagrat el sant Crisma l’oli perfumat que ungirà als batejats, confirmats i ordenats d’aquest any.
Finalment, les àmfores dels sants olis s’han portat al claustre. Allà el cardenal ha felicitat la Pasqua i tots els preveres han fet cua per recollir els sants olis i portar-los a les seves parròquies on es renovaran per aquest any. En el posterior dinar dut a terme al Seminari Conciliar de Barcelona s’ha obsequiat amb un llibre els preveres que han celebrat les noces de plata i d’or.
El passat 20 de juny es va celebrar a Jorba una jornada de treball dels delegats i delegades de Migracions de les diòcesis amb seu a Catalunya, amb la participació també de…
El cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, ha defensat que «la visita del papa Lleó XIV ha estat, sens dubte, una gràcia per a Barcelona». «Un regal que ens anima a…
Aquest diumenge, Càritas Diocesana de Barcelona ha celebrat la 13a edició de Mataró per Càritas, una jornada festiva i reivindicativa que ha tingut lloc a la Llar Cabanellas i que ha aplegat…
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn... See MoreSee Less
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap... See MoreSee Less