El Cardenal Joan Josep Omella beneeix una caravana solidària d’ambulàncies cap a Ucraïna

El cardenal Omella beneeix a la Sagrada Família la ‘Caravana de la Bondat’, amb 21 ambulàncies impulsades per Sor Lucía Caram i la Fundació del Convent de Santa Clara per portar ajuda mèdica a Ucraïna

20 Febr, 2026
Església de Barcelona

Avui, divendres 20 de febrer del 2026, l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, ha beneït davant de la Sagrada Família les 21 ambulàncies que han iniciat la seva marxa cap a Ucraïna, carregades amb generadors, medicaments i equips mèdics.

La data gairebé coincideix amb el quart aniversari de l’inici de la invasió a gran escala del país, el 24 de febrer de 2022, quan les forces armades russes van creuar la frontera i van avançar cap a Kíiv.

Aquestes 21 ambulàncies formen part d’una caravana solidària encapçalada per Sor Lucía Caram, la priora del convent de Santa Clara de Manresa i impulsada per la Fundació del convent de Santa Clara. Els vehicles han estat donats per diferents voluntaris i entitats i alguns d’ells pel Departament d’Interior de la Generalitat. Aniran en aquesta caravana diversos voluntaris i la previsió és que el comboi arribi a Ucraïna el 23 de febrer, quan està previst lliurar les ambulàncies i el material d’ajut. El comboi, presidit per una pick-up comprada pel Papa Francesc, ha acompanyat un grup de ferits que han estat atesos i s’han recuperat a Barcelona i que ara tornen al seu país.

Autoritats presents

L’acte s’ha iniciat amb el cant de nens i nenes ucraïnesos i ha comptat amb les intervencions del president de Fira de Barcelona, Sr. Pau Relat; l’alcalde de Barcelona, Sr. Jaume Collboni; el conseller d’Acció Exterior i Unió Europea, Sr. Jaume Duch; el cònsol d’Ucraïna a Barcelona, Sr. Oleh Grabovetsky, i Mons. Omella.

Hi han assistit també el membre de la Comissió Pontifícia per a la Protecció de Menors i Persones Vulnerables, Sr. Juan Carlos Cruz, els alcaldes de Sant Cugat i Terrassa, així com representants d’ajuntaments i d’altres administracions.

«Camins per desarmar l’odi»

Durant les intervencions s’ha insistit que, com a societat, no ens podem acostumar al sofriment d’Ucraïna i que «el clam d’un poble ferit travessa fronteres i ens interpel·la». També s’ha remarcat que, davant la guerra, «només el bé, la bondat i l’amor poden tenir l’última paraula». S’ha subratllat, a més, que la ‘Caravana de la Bondat’ vol ser un signe concret d’esperança a través d’ambulàncies, generadors i ajuda destinada a salvar vides.

Abans de la benedicció de les ambulàncies, el cardenal ha afirmat que l’amor «té la força suficient per enterrar l’odi i obrir camins». Ha expressat també que aquesta caravana «permetrà obrir camins per desarmar l’odi, curar ferides i fer que la pau sigui possible». «Cada gest de bondat, cada paraula de consol i cada acte de misericòrdia són llavors silencioses que Déu fa créixer», ha afegit. En aquesta línia, Omella ha recordat unes paraules del papa Francesc, segons les quals la guerra és sempre una derrota per a les persones. Després de les intervencions s’ha fet el lliurament simbòlic de les claus i la benedicció dels presents i dels vehicles.

Previ a la benedicció, el Sr. Cardenal ha presidit la missa a la Cripta de la basílica de la Sagrada Família. Durant l’homilia, el cardenal Omella ha agraït la generositat de tots els qui pensen “en els més petits, els més pobres i els més necessitats”, especialment a Ucraïna i altres països en guerra, afirmant que compartir “el poc o el molt” que tenim és motiu per donar gràcies a Déu i un autèntic camí de conversió. Ha llegit el missatge del Papa, que saluda els fidels reunits a la Sagrada Família, anima la “caravana de la bondat”, els exhorta a ser testimonis de la llum de Crist i els concedeix la benedicció apostòlica, demanant el do d’una pau fràgil però sempre possible quan neix del cor de Déu.

Quaresma, temps de conversió

En clau de Quaresma, ha insistit que és «temps de conversió»: deixar de veure Déu com un enemic que ens treu llibertat i l’altre —emigrants, refugiats…— com algú que ens treu benestar, perquè «som tots germans» i la terra és de tots. La penitència, ha dit, no és només privar-se de coses, sinó canviar el cor, compartir i trencar les «cadenes» de la fam, la manca de llar i la injustícia, com fan Càritas i tantes iniciatives solidàries com la Caravana de la Bondat. A partir de la pobresa de Betlem i de l’evangeli de la dona adúltera —amb tots «preparats per tirar la pedra» i Jesús que diu «qui estigui sense pecat que tiri la primera pedra»—, ha denunciat els qui llancen «la pedra, la bomba, la mina» i ha demanat que no es perdi mai la «reserva d’humanitat» que avui es fa visible en la Caravana de la Bondat.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Treu primer la biga del teu ull.

(Mt 7,1-5)