Cardenal Omella: «Nadal no es troba en el consum, sinó en la capacitat de mirar l’altre»

L’arquebisbe de Barcelona celebra la Missa de Nadal amb les Missioneres de la Caritat i els més vulnerables

27 Des, 2024
Església de Barcelona

Fotografies: Agustí Codinach

La parròquia de Sant Agustí de Barcelona va ser l’escenari de la Missa de Nadal amb els pobres, organitzada per les Germanes de la Caritat de Santa Teresa de Calcuta i presidida per l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella. Aquest acte, que va congregar fidels, voluntaris i persones en situació de vulnerabilitat, va reflectir el veritable esperit del Nadal: l’esperança, la solidaritat i la trobada fraterna. 

«Déu, en els petits, Déu fet un de nosaltres» 

Durant la celebració, el cardenal Omella va dirigir una emotiva homilia que va aprofundir en el sentit espiritual del Nadal. Inspirant-se en un conte indi, va destacar el valor de l’esperança i la visió d’un món millor, representat en el naixement de Jesús. «Aquest nen de Betlem porta l’esperança, un món millor, un món que comença reconeixent i valorant el que és petit. […] Vosaltres, voluntaris, veieu el rostre de Déu en el germà. Aquest és el Nadal: descobrir que en el rostre de cada ésser humà està Déu». 

La missa va comptar amb la participació de les Germanes de la Caritat, les Germanetes de l’Anyell i nombrosos voluntaris que col·laboren en l’atenció als més desafavorits. El cardenal va subratllar la importància de la seva tasca, que no sols satisfà necessitats materials, sinó que també construeix la “civilització de l’amor”, va recordar citant les paraules de Sant Joan Pau II. 

En un ambient carregat de recolliment, es va recordar que «el Nadal no es troba en els adorns ni en el consum, sinó en la capacitat de mirar l’altre, especialment el més necessitat, amb l’amor i la compassió de Jesús». «Nadal és això. Déu fet home, Déu fet carn, Déu fet un de nosaltres i s’ha amagat i ho veiem nosaltres perquè l’esperit d’amor ens fa descobrir, germà, Déu, que s’ha fet home per fer de nosaltres “déus”», va dir. 

El cardenal Omella va finalitzar amb un missatge d’alè per a tots els presents, desitjant un bon Nadal i «que el Senyor ens faci descobrir la seva presència amorosa, salvadora i redemptora entre tots nosaltres». 

Tot seguit la jornada va continuar  amb un gest de fraternitat compartint el tradicional dinar solidari organitzat per les Missioneres de la Caritat a l’Hotel Oriente a la Rambla  

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

4 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

La casa fonamentada sobre roca no es va ensorrar.

(Mt 7,21-29)