Fotografies: Agustí Codinach
La parròquia de Sant Agustí de Barcelona va ser l’escenari de la Missa de Nadal amb els pobres, organitzada per les Germanes de la Caritat de Santa Teresa de Calcuta i presidida per l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella. Aquest acte, que va congregar fidels, voluntaris i persones en situació de vulnerabilitat, va reflectir el veritable esperit del Nadal: l’esperança, la solidaritat i la trobada fraterna.
«Déu, en els petits, Déu fet un de nosaltres»
Durant la celebració, el cardenal Omella va dirigir una emotiva homilia que va aprofundir en el sentit espiritual del Nadal. Inspirant-se en un conte indi, va destacar el valor de l’esperança i la visió d’un món millor, representat en el naixement de Jesús. «Aquest nen de Betlem porta l’esperança, un món millor, un món que comença reconeixent i valorant el que és petit. […] Vosaltres, voluntaris, veieu el rostre de Déu en el germà. Aquest és el Nadal: descobrir que en el rostre de cada ésser humà està Déu».
La missa va comptar amb la participació de les Germanes de la Caritat, les Germanetes de l’Anyell i nombrosos voluntaris que col·laboren en l’atenció als més desafavorits. El cardenal va subratllar la importància de la seva tasca, que no sols satisfà necessitats materials, sinó que també construeix la “civilització de l’amor”, va recordar citant les paraules de Sant Joan Pau II.
En un ambient carregat de recolliment, es va recordar que «el Nadal no es troba en els adorns ni en el consum, sinó en la capacitat de mirar l’altre, especialment el més necessitat, amb l’amor i la compassió de Jesús». «Nadal és això. Déu fet home, Déu fet carn, Déu fet un de nosaltres i s’ha amagat i ho veiem nosaltres perquè l’esperit d’amor ens fa descobrir, germà, Déu, que s’ha fet home per fer de nosaltres “déus”», va dir.
El cardenal Omella va finalitzar amb un missatge d’alè per a tots els presents, desitjant un bon Nadal i «que el Senyor ens faci descobrir la seva presència amorosa, salvadora i redemptora entre tots nosaltres».
Tot seguit la jornada va continuar amb un gest de fraternitat compartint el tradicional dinar solidari organitzat per les Missioneres de la Caritat a l’Hotel Oriente a la Rambla