L’Arquebisbat de Barcelona ha autoritzat tres religioses per oficiar exèquies

16 abril, 2024 -
Església de Barcelona

S’incorporen com a agents pastorals en el servei religiós del Secretariat Diocesà de Tanatoris de l’arxidiòcesi de Barcelona

L’Arquebisbat de Barcelona ha autoritzat tres religioses per exercir d’agents pastorals en el servei religiós a tanatoris de l’arxidiòcesi de Barcelona.

Amb la incorporació d’aquestes religioses, l’Arquebisbat de Barcelona disposa de 33 persones que poden oficiar les cerimònies exequials, així com atendre pastoralment els cristians que acudeixen als tanatoris de la diòcesi per acomiadar els seus familiars i éssers estimats. D’aquestes 33 persones, 16 són preveres, 7 són diaques, 3 són religioses i 7 són laics.

Un decret de nomenament, signat pel cardenal Joan Josep Omella, el 20 de desembre de 2023, va designar la primera religiosa de l’arxidiòcesi per exercir aquest servei, tenint en compte el bé pastoral i atenent les circumstàncies personals de les religioses interessades, esperant que l’exerciran com un servei eficaç a l’Església. A finals de l’any 2019, l’Arquebisbat de Barcelona ja va formar un grup de laics per col·laborar amb el Secretariat Diocesà de Tanatoris.