Els mòbils milloren l’autonomia i faciliten l’aprenentatge de les persones amb necessitats especials

Així ho indica un estudi de la Fundació d’Escoles Parroquials de l’Arquebisbat de Barcelona Els dispositius mòbils, i la seva utilització pedagògica, són un factor clau i milloren els processos educatius i l’autonomia de les persones amb necessitats especials. Així es desprèn d’un estudi realitzat amb les experiències dels darrers 3 cursos de les 5 […]

13 Des, 2019
Església de Barcelona

Així ho indica un estudi de la Fundació d’Escoles Parroquials de l’Arquebisbat de Barcelona

Els dispositius mòbils, i la seva utilització pedagògica, són un factor clau i milloren els processos educatius i l’autonomia de les persones amb necessitats especials. Així es desprèn d’un estudi realitzat amb les experiències dels darrers 3 cursos de les 5 escoles per a persones amb necessitats especials de la Fundació d’Escoles Parroquials de l’Arquebisbat de Barcelona.

Aquestes escoles atenen una mitjana de 500 alumnes per curs, amb edats que van entre els 3 i els 21 anys, i que tenen diferents necessitats educatives especials. La causa d’aquestes necessitats és diversa: discapacitat intel·lectual, trastorns de l’espectre autista, trastorns de conducta, malaltia mental i alumnes amb entorns socioeconòmicament desafavorits.

La societat actual està desenvolupant-se fent un ús de les tecnologies de manera habitual. Aquests usos, com ara fer recerca d’informació a través d’internet, comunicar-se mitjançant les xarxes socials, accedir a continguts informatius a través de mitjans digitals, s’han traslladat a les activitats curriculars.

Els docents d’aquests centres han desenvolupat dinàmiques que fan servir com a eines pedagògiques els diferents dispositius tecnològics mòbils. Les escoles ofereixen recursos, eines i estratègies als alumnes, que han millorat i guanyat en autonomia. D’aquesta manera es preparen millor per ser part activa de la societat en que viuen.

El mòbil com a eina

La idea que s’ha treballat aquests anys és que les tecnologies són una eina més que ajuda a treballar les competències amb els alumnes, que els normalitza envers la població general, a més de facilitar fer aprenentatges funcionals i transferibles a la vida diària. A més han constatat que són un reclam atractiu que ajuda a centrar l’atenció dels alumnes. Amb els iPads, per exemple, es pot accedir a moltes aplicacions que fan que els continguts acadèmics siguin més atractius (jocs, pantalles interactives, colors, sons…), o que els utilitzin també per comunicar-se en casos de persones amb dificultats motores o sensorials.

Tecnològicament a les aules s’utilitzen ordinadors, projectors, iPads i petits robots (Blue-bots), però també en alguns centres les xarxes socials serveixen per donar a conèixer l’activitat a les famílies. Es dóna un cas pràctic on s’ha fet un pas més per facilitar l’autonomia dels alumnes, donant-los també la gestió d’algun canal específic, com ara Instagram. Les càmeres dels mòbils també serveixen per enregistrar vídeos i fer fotos amb les quals després es poden fer muntatges audiovisuals.

Buscant també aquesta autonomia personal els alumnes de secundària aprenen a obrir-se un compte de correu i a fer un ús adequat (per comunicar-se, per compartir treballs, …). De tota manera algunes dinàmiques marquen que els mòbils dels alumnes es guarden en una caixa cada matí, però quan la programació d’aula ho requereix, es fan servir per aprenentatges concrets o de manera funcional: per buscar al Google Maps una adreça, fer servir l’agenda, el rellotge i el despertador, etc.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Treu primer la biga del teu ull.

(Mt 7,1-5)