Comunicat amb relació a la parròquia de l’Esperit Sant

15 maig, 2024 -
Església de Barcelona

Amb relació a la Parròquia de l’Esperit Sant de Barcelona i per tal de proveir a l’execució del pla sobre l’esmentada parròquia, l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, ha signat tres decrets, un que determina el futur immediat de la parròquia, un segon que afecta Mn. Josep M. Llorca, i un tercer que nomena Administrador Parroquial.

En el conjunt d’aquests decrets, es disposa:

• Que l’Església parroquial de l’Esperit Sant, situada a la Travessera de Gràcia, 401, de Barcelona, perd el caràcter de lloc sagrat en la seva totalitat.
  • Que l’església de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, situada al carrer Sant Antoni M. Claret, 167, de Barcelona, exercirà les funcions d’església de la parròquia de l’Esperit Sant, de Barcelona.
  • Que Mn. Melcior Trèmols Capo és l’encarregat d’exercir les funcions pastorals de la parròquia de l’Esperit Sant a l’església de l’Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau de Barcelona.
  • Que Mn. Josep M. Llorca Albero, com a conseqüència de l’actitud mantinguda, perd l’ofici de rector de la parròquia de l’Esperit Sant i és suspès de l’exercici de tot acte de potestat d’orde (suspensió a divinis).