
Carta Dominical | «Quant valem per a Déu?»
Glossa dominical del cardenal Joan Josep Omella, corresponent al 21 de juny
Avui, quart diumenge de Pasqua, és el Dia del Bon Pastor, data en què celebrem la Jornada de Pregària per les Vocacions a la vida consagrada i al sacerdoci. Això vol dir que tots els cristians som responsables de demanar a Déu que siguin molts els qui donin el seu sí a aquesta vocació, perquè […]

Avui, quart diumenge de Pasqua, és el Dia del Bon Pastor, data en què celebrem la Jornada de Pregària per les Vocacions a la vida consagrada i al sacerdoci. Això vol dir que tots els cristians som responsables de demanar a Déu que siguin molts els qui donin el seu sí a aquesta vocació, perquè enriqueixen l’Església i fan un servei magnífic a la societat. Pensem, per exemple, en la tasca meravellosa que fan tants missioners i missioneres en circumstàncies molt difícils.
La nostra societat seria molt diferent sense el servei i l’acompanyament que fa l’Església. Malgrat les limitacions de les persones i les institucions, creiem que l’aportació de les obres cristianes és altament positiva. I aquesta aportació queda minvada si falten les vocacions que asseguren el relleu generacional, tant a la vida consagrada i al sacerdoci.
Sota el lema «Impulsats per l’Esperit: “Sóc aquí, envieu-me”», la Jornada d’enguany és una bona ocasió per donar gràcies a Déu per les vocacions al sacerdoci i a la vida consagrada i al mateix temps per demanar-li que continuï cridant molts joves a la missió. Però avui la missió també es troba aquí, en la nostra societat occidental i industrialitzada, en la nostra arxidiòcesi de Barcelona
Els religiosos són homes i dones que, dòcils a la crida del Pare i a la moció de l’Esperit, han escollit aquest camí d’especial seguiment de Jesucrist per dedicar-se al servei de Déu i dels germans. És magnífic el testimoniatge que donen els missioners en els països més pobres del món.
«El compromís missioner -diu el papa Francesc en el seu missatge per aquesta Jornada- està en el cor mateix de la fe. La relació amb el Senyor implica ser enviat al món com a testimoni del seu amor.» I afegeix: «En virtut del seu baptisme, tots els cristians són portadors de Crist per als germans». (cf. Catequesi del 30-1-2016)
Des de l’inici de l’Església, sempre hi ha hagut cristians que, impulsats per l’Esperit, s’han consagrat totalment a Déu escoltant aquelles paraules de Jesús: “Vine i segueix-me”. La vocació és un fruit que madura en el cor d’aquells que estan ben disposats a posar-se a l’escolta de la veu de Crist que ressona en l’Església per descobrir quina és la seva vocació.
Fent meves les paraules del Sant Pare, convido a tornar a trobar l’ardor de l’Anunci i proposar, sobretot als joves, el seguiment de Crist. Maria, Mare de Jesús i mare nostra, va tenir l’audàcia d’abraçar aquest somni de Déu, posant la seva joventut i entusiasme a les seves mans. Que la seva intercessió ajudi la nostra disponibilitat per dir «sóc aquí» a la crida del Senyor i l’alegria de posar-nos en camí, com ella (cf. Lc 1,39), per anunciar-lo arreu del món.
+Joan Josep Omella Omella
Arquebisbe de Barcelona
Escolta la glossa dominical en la veu del senyor arquebisbe metropolità de Barcelona.